[vc_row][vc_column][vc_column_text]El passat divendres 16 de febrer vam donar el tret de sortida a la Beca Mexicali d'aquest curs fent baixar tot 5è de Primària a l'església, on els esperaven l'Anna Mur i el Francisco. L'Anna és una professora de Secundària que ha fet un voluntariat d'un any a Mexicali en el projecte educatiu que té l'Escola Pia de Catalunya, i, a més, ha estat també un estiu ajudant a realitzar les colònies d'estiu d'allà (Cachiveranos). El Francisco és un noi mexicà que va començar com a nen a anar a Las Escuelitas (reforç escolar) i als Cachiveranos (colònies d'estiu), després es va comprometre com a voluntari en el projecte i ara viu a Barcelona.
Per engegar la campanya a 6è de Primària, vam passar un vídeo on l'Anna explica, breument, la seva experiència:[/vc_column_text][vc_empty_space height="16px"][vc_video link="https://www.youtube.com/watch?v=Wewz7ySAiI0" el_width="50" align="center"][vc_empty_space height="16px"][vc_column_text]Les dues activitats són per animar els alumnes a "fer guardiola". Els demanem que aportin 1 € cada mes. Tot el que es reculli s'aportarà a la FES (Fundació Educació Solidària), que ho destinarà a projectes educatius de la viceprovíncia escolàpia de les Califòrnies (nord de Mèxic).
Cada tres setmanes s'aniran fent propostes per tal que els alumnes i els i les mestres es facin seu el projecte.
Agraïm molt la col·laboració de l'Anna i el Francisco i animem a tothom a participar-hi.
I a veure si aconseguim que els alumnes sentin els projectes de Mèxic ben a prop![/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]