[vc_row][vc_column][vc_column_text]Els nens i nenes de la classe dels Volcans estem immersos en el projecte dels Dinosaures.

Quan el nostre amic el Ramon Rex, el famós paleontòleg, ens va demanar ajuda en la recerca del misteri de les petjades de dinosaures, nosaltres vam començar a portar molts llibres i contes de dinosaures per buscar informació. Tants són els llibres que vam portar, que vam pensar que seria una bona idea construir una biblioteca!

Sabem que molta gent havia perdut l'interès pels dinosaures, així que vam arribar a la conclusió que si nosaltres construíem una biblioteca, la gent que necessités saber coses sobre els dinosaures podria venir a buscar informació.

Però com podem muntar una biblioteca? Vam pensar i pensar i van sortir moltes idees, però finalment vam decidir recollir caixes de fusta i demanar-li al Javi Aranda, responsable de manteniment de l'escola, que ens ajudés a construir.-la.
El Javi va venir encantat i ens va ajudar a construir-la. Ens va explicar per a què servia cada una de les eines que portava i ens va donar diferents idees de com podia ser la nostra biblioteca. Finalment, entre tots vam arribar a un acord i vam fer una biblioteca amb quatre prestatges per poder classificar els contes.

Però ara ens tornàvem a trobar davant d'una altra pregunta! Com es classifiquen els contes en una biblioteca? Demanem ajuda al Jordi Parés! Ell sap un munt de coses sobre els contes i les biblioteques, és el mediatecari de l'escola! Així doncs, el Jordi va venir a explicar-nos com s'organitzen els llibres en una biblioteca i com podíem classificar aquests. Ens va donar la idea d'ordenar-los per les diferents llengües i ens va agradar molt. Així, tenim un prestatge amb contes en català, un altre amb contes en castellà, un altre espai amb contes en anglès i per últim, un espai pels contes en francès. Tots tenim cura de la biblioteca de la classe i cada dia endrecem els contes i anem amb compte que no es facin malbé, tal com ens va explicar el Jordi.

Per últim, el Jordi ens va acompanyar a conèixer la biblioteca de la Vila de Gràcia per poder entendre millor com funciona una biblioteca. Allà, ens va rebre el Marc per ensenyar-nos l'espai, concretament la sala infantil, i explicar-nos qui treballa allà i qui té cura dels llibres, quins tipus de llibre podem trobar i per a quines edats, com es demanen els llibres i què són els llibres en préstec, com ens hem de comportar en una biblioteca i com podem fer-nos socis. Després que el Marc ens expliqués tantes coses i respongués totes les nostres preguntes, vam gaudir d'una estona mirant contes i llibres i el Jordi ens va llegir un dels llibres que ens van regalar!

Ara ja sabem moltes més coses sobre les biblioteques, així que si us ve de gust passar una estona agradable llegint, necessiteu informació o teniu curiositat pels dinosaures, no teniu més que venir a la nostra classe, que estarem encantats d'explicar-vos el que faci falta!
També volem aprofitar i agrair al Javi, al Jordi, a la Mireia Fonoll i a la Biblioteca de la Vila de Gràcia la seva ajuda en tot moment per poder dur a terme aquest projecte! Gràcies de part de tots els Volcans!