[vc_row][vc_column][vc_column_text]

El passat dia 30 vam celebrar a tota l'escola el DENIP (el Dia Escolar per la No Violència I la Pau).
I vam aprofitar l'ocasió per fer una reflexió sobre la situació dels refugiats.
​A través del departament d'ATP , a Infantil i Primària es van fer arribar propostes (dinàmiques i vídeos) per a treballar en la tutoria d'aquell dia o durant la setmana. Vídeos de danses i cançons que han ajudat a veure el món d'una manera diferent, animacions per explicar el drama dels refugiats, vídeos de testimonis reals de nens, dinàmiques de grup ("cadires cooperatives", "dominó cooperatiu"," els gomets", "cabdell de llana") per  fer veure com és possible una bona convivència; i com es pot enfortir... A Secundària hem tingut la sort de poder comptar amb dos testimonis d'excepció: en Milton Sánchez, de l'ONG "Amb les teves mans", que treballa in situ amb els refugiats a Grècia per mirar de dignificar la vida d'aquells que fugen de l'horror; i l'Andreu Rullán, capità del vaixell Astral de l'ONG pro-Activa, que voluntàriament fa el rescat a la mar de les persones que s'aventuren a creuar-lo en unes pèssimes condicions creient que l'Europa que els acollirà és la solució. Les seves xerrades han estat un testimoni colpidor que hi ha molta feina a fer.
Segons les edats, a través del joc, de les imatges o del testimoni hem volgut que tothom tingués un espai i un temps per a empatitzar, reflexionar, prendre consciència que el problema dels refugiats és també nostre i la solució necessita l'aportació de tots.