[vc_row][vc_column][vc_column_text]La Fundació Joan Profitós convoca cada curs dins la FESTA DE LES ARTS, el Petit Premi amb la voluntat de fomentar en l’alumnat la creativitat, l’originalitat artística i la capacitat de reflexió a través de l’art. Poden participar els alumnes, des de P4 fins a 4t de primària , de totes les escoles de l’Escola Pia de Catalunya.

El tema d’aquest curs és: El mirall. Un mirall és un objecte que mostra allò que té al davant. Em miro per raspallar-me les dents, em miro abans de sortir de casa, miro el pare com es pentina, faig ganyotes divertides. I vosaltres, què feu davant el mirall? També trobem miralls per tot arreu: l’aigua pot ser un mirall? I el gel? I el vidre d’una finestra? Quin és el vostre mirall favorit?

Des de l’escola cada any participem.

- La Classe de P4B: Els dimonis

Van parlar a la rotllana de què veien quan ens miraven en un mirall i també de què voldrien veure. Després es van fer una fotografia imaginant-se allò que voldrien veure-hi o el que ens agradaria ser.

El seu treball Amb un mirall tot és possible té una mirada frontal. El primer treball es mira des dels nens i les nenes no disfressats i l’altre des dels nens i les nenes disfressats. I és que la realitat és doble. Algunes vegades somiem a partir de la realitat quotidiana i d’altres somiem des d’allò que nosaltres mateixos creem o somiem. Des de les dues mirades TOT ÉS POSSIBLE. Fem que tot allò que somiem es faci realitat.

-  La Classe de P5B: Els Gatets

Es van imaginar un mirall, el primer que va venir al cap: un mirall en forma de gran COR.

Es miren en aquest mirall però sense adonar-se’n entren dins d’ell: el  mirall és una gran porta que els porta al món de la imaginació i dels sentiments.

Van construir Capsa màgica amb mirall en forma de cor «guapo». I allà, en aquest món d’imaginació i de màgia ens trobem amb un magnific castell: ple de princeses i pirates, amb alguns super-herois que els ajuden. No hi ha dolents: tots som bons. Dins del castell tots som amics que s’ajuden i s’estimen.

- Els alumnes de 1r de Primària musical

Primer cada alumne descriure com veu la seva cara quan es mira al mirall. Com té els ulls, el nas la cara i els cabells. També intenta dir com es sent. Es va dibuixar. Un altre dia, per parelles, va fer la mateixa activitat. S’expliquen com es veuen l’un a l’altre. Feren de mirall del company. Dibuixen al company. Vam descobrir com ens veiem físicament i com ens veu el nostre amic. Al davant d’una cartolina doblegada varem enganxar un mirall amb el títol Així sóc jo ... dins l'autoretrat  Així em veig ... i el dibuix fet pel company Així em veuen ...

- Per grups els alumnes de 2n de Primària musical

Pensant en que s’acosta l’estiu. Temps d’anar a la platja. Tenim ganes i aprofitant que fa bon temps mirem aquesta mar que tant ens atrau. Ens reflectim a la mar admirant tota la seva bellesa. Varen fer en mitja cartolina un collage del fons del mar. En un paper transparent varem enganxar una foto del grup mirant meravellats la immensitat del mar. Varem col·locar-ho davant del collage com si fos els nostres Reflexos mirant la mar.

- La classe de 4t de Primària de Primària escènica

En teatre, un mirall és un objecte molt màgic. No només reflexa imatges reals o irreals mitjançant projeccions sinó que també pot reflectir feixos de llum dirigits directa o indirectament cap aquest, provocant un munt de sensacions i miratges.

I un mirall a la l’aula?

Ens hem vist mai reflectits en un mirall com a grup dins de la classe?

I preparem la maqueta que representarà aquest “petit repte” per poder tenir després les sensacions de cadascú i les del grup.

I quan el muntatge està fet i s’obre la porta per veure la imatge reflectida, la cara de sorpresa de cada nen i nena és màgica.

I apareixen idees com aquestes:

Reflexa el què veus!

Si!, la realitat de les persones. La nostre realitat en aquest precís moment.

L’objecte que té al davant

I t’ajuda a veure’t a tu mateix

Reflexa el què tu no pots veure

I et fa reflexionar

I plantegem una pregunta:

Recordeu que vas sentir la primera vegada que vas veure un mirall?

Pensava que hi havia un doble com jo

Hi havia un món paral·lel

Creia que podia travessar-lo

Què hi havia molta gent com jo

Un germà bessó

En la seva feina Les dues mirades el mirall és un objecte molt màgic que pot obrir portes impensables.

Com cada curs, ha estat molt interessant participar. Volem agrair a tots els alumnes l’esforç en feines fetes. Gràcies pel vostre entusiasme. Gràcies per la vostra passió!! Ara a esperar el resultat del jurat...[/vc_column_text][vc_empty_space][cmo_image_carousel items="2" images="30055,30056,30057,30058,30059,30060,30061,30062"][/vc_column][/vc_row]