[vc_row][vc_column][vc_column_text]

"La setmana de l’11 al 15 de març, un grup d’alumnes voluntaris de 4t d’ESO vam participar en el   Projecte Scholas Ciutadania, juntament amb altres escoles de Barcelona i voltants. Aquest és un projecte on es treballen temes d’interès dels joves a través del joc, l'art i el pensament crític. Prèviament a aquesta setmana, ens vam trobar un dia per escollir la problemàtica Aquest any, les temàtiques escollides van ser la desigualtat de gènere i el masclisme, i la falta d'una educació en valors. Un cop seleccionades, vam entrar en la segona etapa del projecte: la setmana d’immersió. El primer dia, dilluns, hi havia un acte de benvinguda, i per grups, vam començar a elaborar unes hipòtesis de treball. El segon dia vam estar preparant el treball de camp en petits grups. Dimecres vam dur a terme el treball de camp a través d’entrevistes a persones expertes que van venir a visitar-nos. Dijous vam estar elaborant un diagnòstic i unes propostes a partir del que portàvem treballat i, finalment, divendres, vam exposar la feina feta per grups davant de diverses autoritats.

Quan vam arribar al lloc, no sabíem del cert què ens hi trobaríem ni què faríem, encara que teníem una idea. Aquesta experiència ens ha ajudat a créixer com a persones. Vam treure importants conclusions que ens van fer reflexionar. També creiem que les escoles haurien d’aprofundir més en l’educació en valors, dedicant-li més temps. Allà ens van permetre veure els problemes de la societat de més a prop. Com a exemple, una de les coses que ens va sorprendre pel que fa al maltractament, és que l’atacat no és l’únic que necessita ajuda, sinó que l’atacant també té problemes. Aquesta experiència ens ha fet veure que tots podem fer alguna cosa, per petita que sigui, per solucionar els problemes del nostre entorn."