[vc_row][vc_column][vc_column_text]• Es consolida així com la iniciativa més important a Catalunya, amb 320 grups classe

• Es realitza una recerca conjunta entre investigadors de la Universitat de Vic i l’Escola Pia de Catalunya[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]L’Escola Pia de Catalunya enceta el tercer curs del seu projecte pedagògic SUMMEM. Aquest curs 2017-2018, 8.275 alumnes i 556 educadors i educadores hi participaran, de manera que la institució es consolida com a capdavantera en el canvi educatiu al nostre país. Aquest projecte és fruit d’un procés participatiu de tota la comunitat educativa: alumnat, famílies, educadors...

SUMMEM vol donar respostes educatives reals als reptes de la societat del segle XXI fent una escola adequada a les necessitats dels infants i joves, trencant motlles i apostant per l’aprenentatge interdisciplinari, per competències i cooperatiu, per aconseguir una escola cada vegada més inclusiva. L’Escola Pia, amb el projecte SUMMEM, és coherent amb el seu propòsit institucional.

El curs 2015-2016 es va organitzar una fase pilot, amb 600 nens de 6 centres i que s’aplicava en un mínim del 50% de l’horari escolar a Educació Infantil i un mínim del 25% a Educació Primària i Secundària. El curs passat, 2016-2017, el projecte va entrar en la fase de generalització, amb 213 educadors implicats i més de 3.600 alumnes. En total, 139 grups classe. Per tant, enguany arribem a la fase de consolidació, amb la participació de més del doble d’alumnes i d’educadors. Finalment a la quarta i darrera fase, que es farà entre els anys 2018 i 2021, SUṀṀEM estarà implantat en totes les etapes i en tots els cursos arribant a més de 20.000 noies i nois.
PROJECTE DE RECERCA

Un equip d’investigadors de la Universitat de Vic, que pertanyen als grups de recerca Atenció a la Diversitat (GRAD) i el de Recerca Educativa (GREUV), juntament amb mestres de l’Escola Pia de Catalunya lideren una iniciativa de recerca sobre el SUMMEM.

“Aprenem del SUMMEM”, aquesta recerca conjunta, busca avaluar i reflexionar sobre les innovacions que s’introdueixen a l’aula i empoderar educadors de les escoles per fer la recerca de les seves propostes i no només la seva aplicació. Aquesta iniciativa reforça els vincles universitat i escola, afavorint l’intercanvi de coneixement.

La recerca, que té una durada de tres anys, permetrà obtenir dades sobre aquests quatre aspectes:

A. El SUMMEM, ajuda a millorar l’aprenentatge dels alumnes?
B. Aquest projecte, millora les seves competències socials i emocionals?
C. Les institucions educatives de l’Escola Pia són realment inclusives?
D. Documentar el procés de canvi per poder-lo transferir

Un equip de 7 investigadors universitaris formen i orienten un equip de 15 mestres/investigadors de l’Escola Pia i realitzen conjuntament aquesta recerca quantitativa i qualitativa, durant la qual es recolliran proves i opinions de pares i mares, mestres, alumnat...

www.summem.cat

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

bookmark