• FACEBOOK
  • YOU TUBE
  • TWITTER
  • INSTAGRAM
  • PINTEREST
  • GOOGLE+
TAC
PROJECTE
TAC

L’escola disposa del Pla TAC, que descriu com treballem les tecnologies aplicades al coneixement. A l’escola utilitzem la tecnologia com una eina més per a l’aprenentatge sempre que aporti un valor afegit. A ESO tenim implantat el projecte 1×1 on cada alumne treballa amb un ordinador portàtil propi; podeu consultar tota la informació al site: https://sites.google.com/balmes.epiaedu.cat/projecte1x1/

Objectius generals de cada etapa (Infantil i Primària)

🔘 Infantil P3

  • Familiaritzar-se amb l’ús de les tablets.

🔘 Infantil P4

  • Utilitzar aplicacions senzilles a les tablets de la classe.

🔘 Infantil P5

  • Assolir el control del ratolí.
  • Encendre i apagar l’ordinador.
  • Iniciar-se en el processador de textos.
  • Iniciar-se en programes gràfics (Tux Paint)
  • Utilitzar aplicacions i jocs senzills.
  • Seguir treballant amb aplicacions a les tablets.

🔘 1r de primària

  • Obrir i tancar una aplicació.
  • Imprimir documents.
  • Iniciar-se en el processador de textos.
  • Seguir treballant en alguns programes gràfics senzills (Tux Paint).
  • Usar diferents aplicacions per treballar els continguts de diferents àrees.


🔘 2n de primària

  • Crear un nou document.
  • Desar i recuperar un document amb ajut del professorat.
  • Iniciar-se en l’ús d’Internet.
  • Accedir a pàgines web prèviament seleccionades.
  • Seguir treballant en alguns programes gràfics senzills (Tux Paint).
  • Usar diferents aplicacions per treballar els continguts de diferents àrees.

🔘 3r de primària

  • Usar aplicacions didàctiques de la WEB de l’escola.
  • Usar menús i controls senzills.
  • Desar i recuperar un document amb ajut del professorat.
  • Seguir avançant l’ús del processador de textos (menús i icones noves)
  • Crear i editar un document.
  • Consolidar-se en alguns programes gràfics senzills (Tux Paint i iniciar el Paint)
  • Consolidar-se en l’ús d’Internet.
  • Accedir a pàgines web donades pel professorat per escrit.
  • Iniciar-se en realitzar presentacions multimèdia senzilles (Impress)
  • Iniciar-se en el correcte ús del teclat (jocs de mecanografia)


🔘 4t de primària

  • Usar aplicacions didàctiques de la WEB de l’escola.
  • Usar menús i controls més avançats.
  • Desar i recuperar un document sense ajut del professorat.
  • Seguir avançant en  l’ús del processador de textos.
  • Crear i editar un document.
  • Consolidar-se en alguns programes gràfics senzills ( Tux Paint, Paint ).
  • Seguir avançant en la creació de presentacions multimèdia senzilles (Impress)
  • Consolidar-se en l’ús d’Internet.
  • Accedir a pàgines web donades pel professorat per escrit.
  • Treballar el teclat. Jocs de Mecanografia


🔘 5è de primària

  • Usar menús i controls avançats.
  • Accedir a pàgines web escrivint una direcció concreta.
  • Trobar informació utilitzant els cercadors d’Internet.
  • Perfeccionament en l’ús de processador de textos.
  • Iniciar-se en l’ús d’imatges.
  • Treballar i fer bon us del correu electrònic.
  • Potenciar l’efectivitat del treball en grup.Compartir documents. Drive
  • Crear presentacions multimèdies més complexes.
  • Comunicació entre alumnes i professors. Classroom.
  • Iniciar-se en la transmissió de fitxers (penjar i descarregar)
  • Estimular l’aprenentatge a través de l’ordinador. Usar aplicacions didàctiques.
  • Realitzar activitats relacionades amb el contingut de diferents àrees.
  • Aprofitar els avantatges de la recerca d’informació a Internet.
  • Adquirir la terminologia adient del teclat i l’ordinador.
  • Seguir treballant i anant consolidant l’ús correcte del teclat. Mecanografia


🔘 6è de primària

  • Consolidar l’ús dels menús i controls avançats.
  • Accedir a informació que es trobi en suport “pen drive”, i diferenciar-la del disc dur i altres suports.
  • Accedir a pàgines web escrivint una direcció concreta.
  • Trobar informació utilitzant els cercadors d’Internet.
  • Perfeccionament en l’ús de processador de textos (text + imatge)
  • Consolidació en l’ús del correu electrònic.
  • Consolidar la transmissió de fitxers (penjar i descarregar)
  • Consolidació en la creació de presentacions multimèdies més complexes.
  • Potenciar l’efectivitat del treball en grup. Compartir documents. Drive
  • Comunicació entre alumnes i professors. Classroom
  • Estimular l’aprenentatge a través de l’ordinador. Usar aplicacions didàctiques.
  • Realitzar activitats relacionades amb el contingut de diferents àrees.
  • Aprofitar els avantatges de la recerca d’informació a Internet.
  • Adquirir la terminologia adient del teclat i l’ordinador.
  • Seguir treballant i anant consolidant l’ús correcte del teclat. Mecanografia
  • Promoure la utilització de l’ordinador com a eina creativa.
  • Iniciar-se en la creació de vídeos (tipus Movie Maker)
  • Consolidar el coneixement de la terminologia adient del teclat i dels sistema informàtic.