• FACEBOOK
  • YOU TUBE
  • TWITTER
  • INSTAGRAM
  • PINTEREST
  • GOOGLE+
Projecte del cos humà
rsz_img_2184_small

A la classe de les Mentes aquest trimestre, a Medi, hem fet el projecte del cos humà amb grups de treball.
Primer vam pensar quines coses volíem saber i la majoria volia saber més sobre el nostre COR. Doncs dit i fet. Ens vam plantejar què volíem aprendre sobre aquest òrgan.
Per poder resoldre els nostres dubtes vam haver de demanar llibres de Medi a cicle mitjà i superior. Com les coses han d’estar ben fetes, primer vam calcular quants alumnes havien d’anar a cada classe per tal que tothom anés a buscar-ne algun i vam escriure una nota explicativa demanant-los llibres. Va ser fàcil, ja que érem 24 i hi ha 12 aules.
Arran d’investigar sobre el cor, coses com: per a què serveix, quina forma té, si es pot parar o no, què passa si se’ns para… Vam veure que el COR està molt lligat amb altres òrgans com els pulmons, els ronyons i els budells. Així doncs, també vam buscar informació sobre la funció dels pulmons i els ronyons en relació a la sang.
D’una manera resumida: hem après que el cor té la grandària del nostre puny, el cor és el motor central del cos i fa circular la sang per tot el cos. Aquesta sang, entre altres coses, transporta oxigen, diòxid de carboni, aigua, aliments i deixalles pel cos.
El cor envia la sang que li arriba del cos cap als pulmons, allà es neteja de «l’aire brut» (diòxid de carboni) i agafa oxigen. Torna al cor i l’envia cap a tot el cos.
Quan passa pel voltant dels budells, absorbeix tots els aliments i aigua que necessitem.
Els ronyons netegen la sang de l’aigua i brutícies, i el que surt es va guardant a la bufeta. És el pipí.
Durant aquests mesos també hem disseccionat cors de xai, de pollastre, ronyons de xai, de porc i de pollastre.
Quan ja sabíem moltes coses, cada grup va pensar com construir una maqueta amb material reciclat de tot allò que havíem après. Ens vam organitzar molt bé. Van sortir coses molt maques!
Aquest projecte ha estat molt interessant.