[vc_row][vc_column][cmo_single_image image="26565"][/vc_column][/vc_row][vc_row css=".vc_custom_1545385434585{background-color: #ffffff !important;border-radius: 3px !important;}"][vc_column width="1/2"][cmo_section_header heading="SUMMEM a Infantil i Primària"][vc_empty_space height="16px"][vc_column_text]A l’inici del curs, us vam regalar el llibre del projecte, però, i després, què ha passat? Doncs encara que no hàgiu tingut gaires notícies, a l’escola no hem parat de treballar pel SUMMEM. Aquest primer trimestre hem estat preparant-nos, tant nens i nenes com mestres, i engegarem els Itineraris d’Aprenentatge a P5, 1r, 2n, 3r i 6è quan tornem de vacances de Nadal.

Els mestres hem estat elaborant els nous IA (Itineraris d'Aprenentatge), i en aquests moments ja en tenim 10 d’acabats i 7 més en procés. També hem continuat formant-nos en treball cooperatiu. Els nens van començar fent dinàmiques de cohesió de classe al setembre i després han practicat estructures de treball cooperatiu en grup. Ja estan entrenats per, quan tornem de vacances, estrenar equips, càrrecs i Itineraris. A partir del gener farem aquests IA:

• P5: Fem pa.
  • 1r : Com t’agradaria que fos la Gal·la Placídia? A què t’agradaria jugar-hi?
  • 2n: Què li passa el meu cos quan jugo?
  • 3r: D’on ve i on va l’aigua que surt de l’aixeta?
  • 6è: Què hi portava al sarró un noi /noia que vivia a Barcelona el 1019?

Els nivells amb alumnes que no han fet Summem en els cursos anteriors, que són P4, 4t i 5è encara necessitaran un trimestre més de «pràctiques» de treball en equip, i estrenaran els seus IA després de Setmana Santa.

Alba Balcells

Directora de projectes d'Infantil i Primària[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width="1/2" css=".vc_custom_1545385550635{background-color: #dd2727 !important;border-radius: 3px !important;}"][cmo_section_header heading="SUMMEM a Secundària"][vc_empty_space height="16px"][vc_column_text]El projecte SUMMEM avança. Al llarg d'aquest primer trimestre, els diferents equips docents hem estat revisant i reelaborant aquells itineraris que l'any passat vam portar a la pràctica. Al mateix temps hem estat treballant els dos nous que farem aquest any a 3r d'ESO i en els dos de 4t d'ESO que es portaran a la pràctica el curs vinent. És a dir, tot el claustre estem treballant en aquest projecte que ens il·lusiona.

A partir del mes de gener farem els següents itineraris:

• 1r ESO: Que bé que vius (de què depèn la teva felicitat) / Que bèstia (què passaria si desapareguessin les abelles?)
  • 2n ESO: Fem City (construeix la teva ciutat ideal!) / Jo, robot? (pot un robot substituir un ésser viu?)
  • 3r ESO: Limitem els límits (on serà el meu futur?) / Ets una màquina!

Com veieu, partirem de preguntes o reptes que miren de generar curiositat i interès, i que s'aniran responent a partir de la reflexió que cada alumne anirà fent al llarg del procés. Els continguts dels Itineraris d'aprenentatge ens serviran per poder treballar les competències dels diferents àmbits implicats (social, científico-tecnològic, matemàtic, lingüístic...), així com les actituds i habilitats pròpies de l'Estil Metodològic de l'Escola.

Tota aquesta feina de preparació ha estat possible gràcies a la bona predisposició del claustre i a la implicació de tots els grups de treball. Tots ens hem fet corresponsables del projecte i l'encarem amb actitud positiva.

Miquel Sendra

Director de projectes de Secundària.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]