[vc_row][vc_column][vc_column_text]Benvolgudes i benvolguts companys,

Ens plau fer-vos arribar un article-resum de l'equip motor del SUMMEM de Primària per compartir les passes que anem fent cap al SUMMEM a la nostra Escola.

SUMMEM a Primària, durant el 1r trimestre:

Aquest curs, els docents de l'Escola Pia Balmes entomem el repte de fer el primer pilotatge del SUMMEM amb els nostres alumnes. Entenem el SUMMEM com un procés que anem fent tots junts, que ens està permetent aprendre i construir una nova manera de fer docència, estimulant i enriquidora. Això ha suposat un conjunt d'accions que volem compartir.

A Primària tenim dos nivells pilot: 1r i 6è. El curs passat ja vam fer experiències de treball multidisciplinar en aquests nivells, i per això ens hem llençat a tenir dos cursos pilot de cop. La resta de nivells van seguint el treball dels pilots, i van millorant els projectes multidisciplinaris que ja teníem en marxa, previs al SUMMEM, per esdevenir pilots el curs 2017-18 (2n i 5è) i 2018-2019 (3r i 4t).

Aquest primer trimestre, les accions que hem fet han estat les següents:

Els equips pilot:

El equips pilot de 1r i 6è ens hem format en Bones preguntes i Itineraris d'aprenentatge, a càrrec de la formadora Teresa Pigrau, vinculada a la UB. Aquesta formació ens ha permès començar a treballar en grups diferents itineraris d'aprenentatge vinculats a bones preguntes. Els itineraris han estat supervisats per la nostra formadora.

Els equips pilot de 1r i 6è hem rebut també una formació sobre Treball cooperatiu, a partir de la qual s'han pogut anar aplicant a les aules diferents dinàmiques de cohesió de grup i les primeres incursions de treball amb grups cooperatius, a partir de les indicacions donades per la Universitat de Vic.

L'equip motor de l'escola, encarregat de dinamitzar i liderar el SUMMEM, en les reunions setmanals, ha fet les següents accions:

- Preparar les reunions de claustre per marcar les pautes de treball i compartir formació amb els companys.

- Preveure qüestions organitzatives del treball dels grups.

- Assistir a la trobada amb l'Equip motor d'Escola Pia de Catalunya.

- Treballar el Pla de comunicació del SUMMEM.

Al segon trimestre ens cal, als mestres, acabar de dissenyar les activitats i l'avaluació, tot deixant els itineraris a punt per aplicar-los a les aules. I als alumnes anar fent pràctiques de dinàmiques de treball cooperatiu.

Equip motor Primària
Alba Balcells, Encarna Lupotto i Emilio García[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]