[vc_row][vc_column][vc_column_text]

Aquest curs, els docents de l'Escola Pia Balmes entomem el repte de fer el primer pilotatge del SUMMEM amb els nostres alumnes. Entenem el SUMMEM com un procés que anem fent tots junts, que ens està permetent aprendre i construir una nova manera de fer docència, estimulant i enriquidora. Això ha suposat un conjunt d'accions que volem compartir.

Tot i que en el curs actual el SUMMEM s'aplicarà només a 1r d'ESO, el claustre de Secundària sencer està treballant en aquest projecte, perquè entenem que és una bona oportunitat per anar introduint noves metodologies als diferents cursos de Secundària.

Aquest primer trimestre, les accions que hem fet han estat les següents:

- Tot el claustre de Secundària ha rebut la formació "Bones preguntes i itineraris d'aprenentatge", de la mà de la Neus Sanmartí. Aquesta formació ens ha permès començar a treballar en grups diferents itineraris d'aprenentatge vinculats a bones preguntes que permetin articular projectes interdisciplinars, significatius i contextualizats. Al llarg del curs passat vam fer una formació complementària sobre la metodologia ABP (Aprenentatge basat en problemes).

A partir d'aquesta formació, el claustre de Secundària, dividit en sis grups de docents, ha estat dissenyant itineris d'aprenentatge destinats als 3 primers cursos d'ESO. A final de trimestre, la Neus Sanmartí, a la darrera sessió de formació, ens ha validat els projectes, tot apuntant les accions de millora necessàries per optimitzar-los i poder seguir amb la fase de seqüenciació i disseny d'activitats.

- L'Equip pilot de 1r d'ESO ha rebut també una formació sobre Treball cooperatiu, a partir de la qual ha pogut anar aplicant a les aules de 1r d'ESO diferents dinàmiques de cohesió de grup i les primeres incursions de treball amb grups cooperatius, a partir de les indicacions donades per la Universitat de Vic.

Les tutores de 1r d'ESO, en una sortida a principi de curs, van posar en pràctica diverses activitats de cohesió amb els grups, per tal d’afavorir un bon clima entre l’alumnat que permeti l'aplicació del SUMMEM.[/vc_column_text][cmo_image_carousel items="2" images="9812,9813,9814,9815,9816"][vc_empty_space height="12px"][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width="1/2"][vc_empty_space][vc_video link="https://youtu.be/2noc6Mg7ZGc"][/vc_column][vc_column width="1/2"][vc_column_text]Així mateix, hi ha hagut dues trobades de tots els docents de l'equip pilot per compartir les dinàmiques de cohesió de grup que s'han dut a terme i els primers treballs cooperatius que s'han fet amb els alumnes. Per poder repartir els alumnes en grups heterogenis, a partir de les pautes rebudes a la formació, l'equip pilot s'ha trobat per revisar la proposta feta per les tutores.

L'Equip motor, en les reunions setmanals, hem fet les següents accions:

- Preparar les reunions de claustre per marcar les pautes de treball i compartir formació amb els companys.

- Preveure qüestions organitzatives del treball dels grups.

- Assistir a la trobada amb l'Equip motor d'Escola Pia de Catalunya.

- Treballar el Pla de comunicació del SUMMEM.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][/vc_column][/vc_row]