Ja ha arribat la primavera, i amb ella s’acosta aquesta festa tan bonica: Sant Jordi, i amb ella s’acosta aquesta festa musical tan especial: el Composem!

Un any més, hem tornat a viure el Concurs de Composició de tot l’alumnat Musical de Balmes. De 1r de primària fins a 4t d’ESO, hem creat les nostres composicions.

Entenem la música com una manera de viure i d’expressar-nos i ens va semblar una manera fantàstica de fomentar la creativitat musical i Sant Jordi, quin moment més bonic per celebrar un concurs de composició musical. Al cap i a la fi, la música és un dels nostres llenguatges.

Us expliquem el procés:
Durant el mes de març, a la classe de llenguatge musical es treballa el COMPOSEM. Hi ha diverses fases: la primera de pràctica, una segona on ja s’escriu la composició que es presentarà, la tercera fase és la de passar a net aquesta composició, tot posant-hi un títol i un pseudònim i en el cas de primària hi ha una última fase, que són les votacions internes.
D’aquestes votacions internes surten 3 finalistes de cada grup de llenguatge que s'envien al “Jurat del Composem”, format per un grup professorat musical.
Pel que fa a Secundària Musical, totes les composicions passen al jurat.

Però el moment més expectant del concurs, és l’últim pas, la festa!

Una festa on tot l’alumnat musical de l’Escola es troba al pati acompanyat de les famílies.
Una festa amb sorpreses i nervis una festa de somriures i il·lusió.
Una festa per celebrar la participació i la creativitat.
Una festa per admirar l’evolució musical que hi ha, des d’un infant que fa 7 mesos que fa música, a un noi/noia que fa 10 anys!
Això és la FESTA DEL COMPOSEM!

Us hi esperem.