MENÚ MENSUAL

El servei del Espai Migdia de l’escola ofereix al seu alumnat la possibilitat de dinar al centre. Disposem de cuina pròpia per a l’elaboració del menjar i d’un acurat servei tant per l’elecció i confecció dels menús com pel monitoratge que s’ofereix durant el període de descans del migdia. Cada mes es facilita el menú mensual.

QUÈ MENGEM AL ESPAI MIGDIA?


A Aramark creiem que una correcta alimentació ha de ser equilibrada, variada, sostenible però també ha de respectar les tradicions i els plats típics del territori, la temporada de la fruita i verdura i els ingredients km 0.

Les diferents maneres de menjar de cada país estan definides, entre altres factors, pel territori, les seves tradicions, la història i l'economia. El menjar és, sens dubte, un element d'identificació cultural; per tant, és important mantenir i potenciar els hàbits alimentaris propis de l'àrea mediterrània, adaptats als canvis sociològics i culturals que es van produint.

El menú d'aquest curs escolar és una feina que hem fet a Aramark els darrers mesos i forma part d'un projecte de la Fundació Institut Català de la Cuina i de la Cultura Gastronòmica (FICCG). Per a la valoració per part dels experts, i per obtenir el distintiu Marca Cuina Catalana, a l'hora d'elaborar el menú hem complert els requisits següents:

  • Incloure en les seves cartes un mínim del 40% dels plats de cuina catalana tradicional amb receptes del Corpus de la cuina catalana.
  • Utilitzar productes propers i de temporada per elaborar les receptes.
  • Elaborar els plats amb tècniques que, fins i tot quan estiguin modernitzades, no tinguin caràcter experimental, sinó que hagin estat acceptades per la majoria de restauradors per suposar una millora de la qualitat del plat i reduir costos.
  • No incorporar ingredients exòtics amb topònims de fora de Catalunya.
  • A la carta, marcar amb un distintiu aquells plats que apareguin al Corpus.

QUÈ FEM AL ESPAI DEL MIGDIA?


Aquest curs 23-24 hem organitzat el lleure en l'espai del migdia pensant en totes i tots. El principal objectiu és que les nenes i nens d'infantil i primària puguin gaudir de l'estona de lleure abans o després de dinar de manera relaxada i lliure.
Que volem dir amb això? Donem presència als esports, als jocs en grup, a estones tranquil·les i relaxades a poder gaudir dels esports a l'aire lliure amb les amigues i els amics del propi curs o dels altres cursos.És molt bonic per les nenes i nens jugar amb més grans o petits de l'escola, es coneixen, s'ajuden i aprenem uns dels altres.
En l'Espai del migdia hi ha temps de tot. Tenim 3 dies a la setmana on els protagonistes al pati de primària son els esports. Futbol, bàsquet, handbol i Volei. Les monitores ofereixen aquestes 4 possibilitats als seus grups amb les pilotes corresponents a cada esport i organitzen l'espai per tal de que totes aquelles nenes o nens que vulguin gaudir de l'esport a l'aire lliure o puguin fer amb tot el necessari per poder gaudir-ho!Les nenes i nens que no tenen ganes de fer esport se'ls hi prepara la taula de tennis taula per jugar i sobretot son lliures de decidir si volen o no participar. Aquelles i aquells infants que no volen fer esports poden jugar tranquil·les amb les seves companyes i companys a allò que desitgin. El pati t'he espai de calma, joc més tranquil i espai per xerrar i fer allò que ens vingui més de gust.
Els altres dos dies de la setmana oferim materials diversos per tal de que juguin i sobretot de que aparegui la imaginació i creació.Donem aros, combes i material per poder jugar al pitxi. També des de l'equip de monitors i monitores, animem als infants a crear jocs tipus: relleus, el mocador, l'aranya...etc

Hi ha dies i moments de tot i depenent de les pròpies nenes i nens es van creant diferents dinàmiques en funció de l'edat i els grups. Aquests dos dies de no esports i no pilotes volem que les nenes i nens en l'espai del migdia gaudeixin del lleure creant i imaginant amb els diferents materials que els hi oferim.
Les petites estones de calma que están a l'aula abans de començar la tarda de clases, tenen jocs de taula, material per fer polseres o manualitats i poden llegir o dibuixar. Aquestes estones d'aula ens ajuden també a entrar amb més calma al inici de la tarda a l'escola.
Pel que fa a infantil també donem diferents possibilitats i activitats de lleure.Les nenes i nens d'infantil (I4/I5) tenen com ESPAI DEL MIGDIA, el pati de la L (al 6è pis) i el JARDINET.Un cop a la setmana els diferents grups per separat gaudeixen del nou espai del JARDINET on juguen i tenen guixos per crear en les parets de pintura de pissarra que disposen. Els altres dies en l'espai de la calma al pati de la L se'ls hi ofereixen diferents material per jugar amb el nou mobiliari que tenim del projecte de la transformació de patis. Els jocs simbòlics son grans protagonistes en les estones de lleure amb el nou mobiliari que tenim en aquest espai. També tenen guixos per pintar i crear de manera relaxada.

ACTUALITAT


L'EQUIP DE MONITORES I MONITORS


Un equip de 35 monitores i monitors és l'encarregat d'acompanyar i vetllar perquè tot l'alumnat que gaudeix del Temps del Migdia estigui ben atès,  tant a l'hora de dinar com a l'hora lliure de pati i aula.

Aquest curs, fins a 2n d'ESO, cada grup classe té un educador/a referent, que és la persona responsable d'aquell grup. 

P3

Valèria, Berta, Laura i Bruna

P4

Adela, Clara, Laia i Montse

P5

Laura i Sílvia

1r de Primària

Pepi i Elisabeth

2n de Primària

Belén, Laura, Berta

3r de Primària

Judit i Bruna

4t de Primària

Àngels, Anna, Núria i Clara

5è de Primària

Carles, Lolita i Cris

6è de Primària

David i Helena

Secundària

Pau, Montse, Àlex, Maria i Carla

Secundària

Pol, M. Carmen, Elvira i Arnau

Coordinació

Ramón i Debo

NORMATIVA DEL TEMPS DE MIGDIA


DOSSIER INFORMATIU


Aquest document pretén informar d’aspectes bàsics del funcionament del servei de mitja pensió que anomenem temps del migdia ja que comprèn un espai i una funció més amplis que el fet de dinar a l’Escola. Ha estat realitzat de manera consensuada amb la Comissió de l’AFA, ja que hem cregut important realitzar un document on es puguin trobar les respostes que fan arribar les famílies a l’Escola directament o a través de l’AFA.

És un resum del Projecte Pedagògic del temps del migdia, que el podeu consultar complert aquí:

El procés operatiu on està emmarcat el temps del migdia al Mapa General de Processos de l’escola és el de: EDUCACIÓ EN L’ÀMBIT NO FORMAL 0.50 (operatiu 50)

Per a qualsevol dubte i/o aclariment cal contactar amb la persona responsable del servei de mitja pensió: ramon.verges@balmes.epiaedu.cat

hello world!