Des de ja fa un any i mig tots els residus orgànics del menjador de l'escola van a parar a una màquina de precompost; propietat de la cooperativa Tarpuna; instal·lada al balcó del menjador de la sisena planta. Els residus es converteixen en un precompost que serveixen per adobar conreus del Maresme.

Gràcies a aquesta màquina els residus orgànics que es generen al menjador es reciclen “in situ”. La màquina, creada per la cooperativa Tarpuna, està dissenyada per transformar les deixalles orgàniques en precompost. Ho fa amb un procés de deshidratació que en redueix el pes i el volum i no causa males olors als entorns. Un sistema innovador en el món del reciclatge perquè permet elaborar precompost en llocs fins ara inconcebibles. De moment, hi ha només sis màquines com aquesta a Barcelona.

Un reciclatge fàcil per a l’escola

Els residus orgànics es transformen en una mena de terra que es col·loca en caixes i que ve a recollir un pagès del Maresme. A la seva finca, el pagès s’acaba de convertir el precompost en compost i adoba els seus camps amb aquest adob natural. La màquina pot gestionar fins a 40 kg de residus orgànics al dia, i a part de generar un precompost de qualitat, fa que els camions de recollida de la brossa no hagin de passar tan sovint per l’escola, ja que des de l’escola gestionem la nostra pròpia matèria orgànica.

Un projecte amb vessant educativa

L’Escola ha volgut aprofitar la vessant educativa d’aquest procés de reciclatge “in situ” i donar-lo a conèixer entre els alumnes, especialment els de 2n d’ESO. Ells aboquen el menjar a la màquina, veuen què hi han abocat i què n’ha sortit i veuen l’impacte que això té. És un aprenentatge molt més real que explicar-ho només a l’aula.