EL GUST PER LA LECTURA

Agafar un llibre per voluntat pròpia i gaudir-ne amb la seva lectura hauria de ser una rutina habitual a la vida de tots els nens i nenes. Convertir aquests moments de plaer lector en una activitat habitual hauria d'estar interioritzat com altres coses que fem diàriament com rentar-nos les dents, menjar o dormir. Des de l'escola fa un temps que duem un projecte de sensibilització sobre gust per la lectura i duem accions sostingudes regularment per complementar tota la feina de lectoescriptura que fem a les aules. Llegim en veu alta, anem a la biblioteca pública, visitem la llibreria Casa Anita, fem 15 minuts de lectura diària a tots els nivells, ens recomanem llibres, tenim padrins lectors, fem exposicions a l'espai de lectura de l'escola...

Aquest any, en col·laboració amb l'AFA, hem dut a terme dues accions que ens ajudaran a consolidar aquest projecte i sistematitzar pràctiques educatives al voltant de l'animació a la lectura. Per una banda s'ha realitzat una intervenció formativa al claustre d'infantil i primària sobre tertúlies literàries. La professora de la Universitat Internacional de Catalunya, Mariona Graell, ha realitzat una intervenció de 15 hores per formar el nostre claustre en la pràctica de la conversa literària amb els nens i nenes. La seva recent publicació d'una guia per a conversa literària ens ha servit molt per la nostra pràctica educativa. Per altra banda, i paral·lelament a això, hem començat a renovar les biblioteques d'aula d'infantil i primària, i l'AFA i l'escola han fet una inversió econòmica en la compra de llibres per a tots els cursos que anirem nodrint progressivament perquè cada any puguin anar arribant novetats literàries. Amb tota aquesta compra que hem fet a la llibreria Casa Anita, s'ha convidat a tot l'alumnat de cicle inicial a gaudir de dos tallers literaris amb la presentació dels nous llibres de Marta Altés i Guillaume Perreault.

Estem en procés de crear una comissió amb l'AFA sobre animació a la lectura per poder establir un grup de treball regular entre famílies i mestres de l'escola i poder dur a terme accions regulars a tots els cursos que promoguin la lectura utilitzant l'espai de mediateca que tenim a l'entresol i que volem en els successius anys convertir en un espai de trobada agradable per a la lectura.  Reemprendre una hora del conte a infantil, potenciar clubs de lectura a primària i promoure la novel·la gràfica a secundària són algunes de les idees que han sorgit com a desig d'avançar cap a un ambient de promoció de la lectura dins d'un projecte compartit entre famílies i escola.

Bon estiu i gaudiu de la lectura!