Glòria Parareda,
Coordinadora de 3r i 4t d'ESO

Ja fa uns quants anys vam incorporar els Tallers de Suport Vital Bàsic (SVB) per una petició de l'alumnat.

El vam incloure al cicle de xerrades de 3r d'ESO -i aquell curs, també per l'alumnat de 4t d'ESO, que era qui havia fet la petició el curs anterior-.

Després d'un taller que havia impartit l'Oriol Grasas per a les famílies, vam pensar en ell perquè fes aquests tallers amb les i els nostres adolescents. La veritat és que va funcionar molt bé.

Fem un taller per a cada grup classe -per tant, com a molt 30 alumnes- i d'una hora i mitja de durada. Durant aquesta estona, l'Oriol, repeteix constantment els conceptes essencials a tenir en compte en una situació d'emergència mèdica. A més a més, també tenen l'oportunitat de fer una pràctica d'una situació real simulada amb un maniquí.

A 3r d'ESO fem l'Itinerari d'Aprenentatge "Ets una màquina!". Ens ajuda molt vincular aquest IA amb els tallers de SBV, ja que tenen molt a veure amb l'ús que en fem i com cuidem el nostre cos.