Durant les vacances d'estiu a l'escola seguim oferint a les nenes, nens, noies i nois de l'escola propostes educatives en el temps de lleure.

L'educació en el lleure pren formes diferents, esportives, artístiques, musicals, de cinema, d'idiomes, amb un fil conductor comú: EL LLEURE.

El lleure te l'avantatge que compta amb la il·lusió i motivació de les nenes, nens, noies i nois. I quan hi ha il·lusió hi ha aprenentatge.

Les persones que lideren el lleure educatiu són joves, referents, preparades i a l'escola i a l'estiu tenen l'oportunitat de desplegar la seva passió. El camí de les i els educadors en el lleure sovint comença per unes pràctiques, un primer contracte laboral, una estada a l'empresa...

Algunes de les nostres educadores ens ho expliquen!

Soc la Clàudia i actualment he finalitzat el Grau Superior d’Educació Infantil (Tècnic Superior).

Partint de la meva experiència, el lleure m’ha aportat un aprenentatge significatiu, és a dir, treballar en aquest entorn m’ha ensenyat principalment a formar-me com a monitora, treballar valors i hàbits educatius en relació als infants i a créixer com a futura educadora.

Considero que un casal artístic no només aporta coneixements lligats a l’art, sinó que alhora enriqueix l’art interior de cada infant, en altres paraules, a través de la dansa i la música es treballen les habilitats socials, el respecte i la igualtat entre infants.

Soc la Georgina, tinc 21 anys i estudio Educació Primària a Blanquerna, acabo d'acabar el tercer curs.

Treballar a l'estiu amb el lleure m'aporta experiència i aprenentatge amb els infants, ja que els puc observar i tractar en un ambient totalment diferent que dins una classe durant el curs escolar. La seva manera d'actuar, doncs, és completament diferent, estan en un espai més lliure en el qual desenvolupen actituds que no poden desenvolupar a l'aula. Considero que és molt important conèixer als infants en tots els seus àmbits i en diferents situacions per tal de poder conèixer-los, identificar les diferències i saber com actuar en cadascuna.

El casal artístic considero que aporta llibertat i noves maneres d'expressar-se als infants i donar-los l'oportunitat de desenvolupar les seves capacitats creatives i a més en espai de lleure és totalment significatiu pels infants.

Soc la Georgina i estic estudiant Pedagogia a la Universitat de Barcelona, just acabo de cursar el tercer curs.

Crec que el lleure és un espai molt important pels infants per desenvolupar altres actituds que durant el curs escolar no poden arribar a potenciar.

Treballar amb el lleure a l'estiu, m'aporta conèixer i descobrir aquesta altra forma d'aprenentatge fora de l'educació formal, més creativa i menys centrada en l'estudi, però igual d'enriquidora.

Crec que un casal artístic aporta als infants una forma alternativa d'aprendre a la que duen a terme durant el curs escolar, on poden descobrir i potenciar aptituds creatives i innovadores que els poden enriquir tant en l'àmbit educatiu com en el personal.

Soc l'Anna, porto des dels 10 anys fent teatre musical i he fet el recorregut professional d'arts escèniques a l'escola Aules.

Treballar a l'estiu en el lleure m'aporta molta experiència. També és una oportunitat de posar en pràctica tot allò que sé i adaptar-ho perquè els més petits puguin aprendre i gaudir de l'art. Alhora jo també he après molt perquè els infants ho qüestionen tot i et fan veure les coses des d'un altre punt de vista que inclús a vegades és millor per la posada en escena final.

Els infants expandeixen la seva capacitat de creació, ja que el 90% de les activitats són artístiques i això els porta a buscar els seus límits tant a nivell creatiu, com artístic i personal. A més a més, segueixen cultivant uns valors molt bàsics que es necessiten en el dia a dia com per exemple compartir, ja que han de compartir un escenari, treball en equip perquè l'actuació final la fan entre tots i s'han d'ajudar mútuament, i sobretot el respecte: cadascú té la seva manera d'entendre l'art i expressar-lo, totes les formes són vàlides i això els infants ho saben.

Soc el Damià i estic estudiant Batxillerat, ara estic fent l'assignatura d'estada a l'empresa.

En el meu cas en fer l'assignatura d'estada a l'empresa m'aporta una nota per l'any vinent, però també m'està aportant noves experiències, ja que ser monitor et fa veure tot des d'un punt de vista molt diferent i amb aquest tipus de casal artístic crec que és una bona manera d'expressar els teus sentiments.

Jo crec que un casal com aquest és un casal en el qual ells s'ho passen molt bé, ja que les activitats que es fan són molt divertides i entretingudes.

Soc en Carles, estudio CAFE a la Blanquerna i porto 10 anys treballant en el lleure.

Treballar en aquest sector m'ha aportat una gran experiència tant professional com personal. És un àmbit molt important per a l'alumnat, ja que el lleure permet una relació infant-educador molt més propera.

Crec que fer un casal artístic proporciona un aprenentatge transversal als infants. El casal els dona l'oportunitat d'expressar les seves emocions a través de l'art.

Poder participar en aquest casal, permet als infants continuar durant els mesos de vacances amb el projecte artístic de l'Escola.