L’alumnat de 1r d’ESO fa una bonica i exitosa exposició sobre el procés migratori.

El divendres 15 de març, l’alumnat de 1r d'ESO de l’Escola Pia Balmes, després de tant temps de treball, van presentar l’exposició “El futur a les nostres mans”.Una exposició feta a base de les entrevistes a les diferents persones migrants que es van oferir a explicar-nos el difícil procés de migració.Aquesta exposició va ser presentada a la plaça Gal·la Placídia. Per últim, ha vingut l’Ángeles, representant d’Open Arms, a agrair-nos tot l’esforç i a recollir el xec.

El 8 d’abril, l’alumnat de 1r d’ESO va fer el tancament de l'itinerari «Que bé que vius!», on va venir l'Ángeles, representant d’Open Arms, per agrair la bona feina i donar les gràcies pels 1.300€ recaptats, per tal de poder ajudar a altres persones, com per exemple, les afectades a Gaza i al Mediterrani.

Després de tres mesos treballant, el divendres 15 de març, l'alumnat de 1r d'ESO de l'Escola Pia Balmes per fi va fer l'exposició del " El futur a les nostres mans" sobre les persones migrants a Gal·la Placídia.

Es va simular unes parades de metro, és a dir, a cada parada hi havia una història que explicava la dura realitat sobre aquestes persones i hi havia el nom de les condicions en les quals encara viuen, com per exemple causes polítiques, econòmiques, guerres, etc.

També es va oferir unes revistes que constaven d’impressionants, tràgiques i emocionants històries de les persones migrants que van fer a partir d'unes entrevistes.

El propòsit d'aquesta exposició era sensibilitzar a la gent que aquestes persones són superherois i que quan arriben al seu destí (si és que arriben) no els tractem com s'ho mereixen. Els nois i noies es van adonar que són molt afortunats de no viure en aquestes condicions, de tenir una família en qui confiar i estimar, un sostre on viure, menjar, aigua.…, i ser solidaris amb l’ONG OPEN ARMS.

A l'exposició van venir familiars, amics i persones de l’escola.

Va ser una experiència nova i divertida per l'alumnat. Generalment, la gent que passava estava molt interessada. Tant va agradar que totes les revistes es van esgotar en poc temps.

Va ser un èxit rotund.

Al finalitzar, l’alumnat va compartir l’experiència i en va treure algunes anècdotes, com la de que una persona que va donar 50 € per l’ONG.