La tria d'instrument és el moment més màgic de 1r de Primària Musical.

El primer trimestre el plantegem perquè l'alumnat conegui tots els instruments, en faci un tastet i després puguin provar a fons aquells que més els hi agraden. Donem aquesta oportunitat perquè creiem que cada infant té un vincle especial amb cada un d'aquests instruments i que si no els proven, no es pot saber. Ja poden venir amb un instrument al cap perquè "el nostre cosí el toca", "el nostre amic el toca", "l'àvia en té un a casa"... o el que sigui! Però la oportunitat de poder provar tots els instruments que ofereix l'escola és una gran sort per descobrir instruments que no imaginaves.

El primer dia quan comencem Primària Musical alguns vénen i diuen: "Jo ja sé quin instrument tocaré!" I és quan preguntes a veure quants instruments coneixen. Entre els 15 que som a classe potser en coneixen un total de 7. És quan els hi dius: "Doncs sabeu que passa? que aquí a l'escola en tenim 13!! No coneixeu tots els instruments així que no podeu saber encara quin tocareu!"

Així que per començar, un dia fem la presentació de tots durant unes setmanes els proven tots, i després els recordem i triem els 3 instruments finalistes i les següents setmanes aprofundiran en cada un d'aquells instruments per saber quin és el que més els agrada

Pels nens i nenes és el moment més emocionant i cada cop que et veuen pel passadís durant el primer trimestre et pregunten si avui farem instruments, no és un cop a la setmana! però igualment, cada dia que et veuen amb emoció et pregunten si avui farem instruments. Pel que fa la família els convidem a tancar la roda d'instruments a un concert taller, on podran conèixer aquells instruments finalistes i resoldre els dubtes que els puguin sorgir, acompanyant el seu fill/a, ja que després conjuntament ompliran la butlleta final triant els seus dos favorits, en ordre de preferència.

Tot i així, estem segurs que les famílies també els acompanyen cada setmana, quan els infants arriben a casa i comparteixen quins són els instruments que han descobert aquella setmana. I també quan veiem que algun alumne té dubtes, els demanem que des de casa també en parlin, escoltin música, vegin videos, concerts... a veure si també el poden ajudar a anar triant. Només demanem una cosa: que els permetin descobrir i acompanyar-los en el camí de triar l'instrument que els acompanyarà al llarg de la vida!