[vc_row][vc_column][vc_column_text]Els alumnes de 5è i 6è de Primària continuen treballant en el marc de la Beca Mexicali.

Dilluns 22 de febrer i dijous 25 de febrer, de nou, van ser dies 'mexicans' a l'Escola Pia Balmes. Els alumnes de 5è van tenir l'oportunitat de viure un dia d'Escuelitas de tareas, projecte d'educació no formal escolapi a la Baixa Califòrnia que van conèixer fa unes setmanes. Amb la intervenció de la Celeste Hueso, voluntària mexicana de les Escuelitas de tareas, i l'Àngels Doñate, tècnica de la Fundació Educació Solidària (FES), van aprendre jocs i cançons mexicans, van fer algunes fitxes de coneixements d'aquest país, i van recordar la importància de l'educació per a infants i joves en situació vulnerable.

Els alumnes de 6è van conèixer la diversitat de Mèxic i la Baixa Califòrnia, així com l'origen de Mexicali, apropant-se a la diversitat lingüística i ètnica, descobrint com la suma de tradicions i cultures ha donat vida a una realitat rica i forta. Aquest treball el fan a partir de materials que els companys mexicans de les Escuelitas de tareas també fan servir.

Des de fa tres cursos, l'Escola Pia de Balmes està agermanada amb les Escuelitas de Tareas de l'entitat Educación Solidaria a Las Californias, amb què col·labora la FES.[/vc_column_text][vc_empty_space][cmo_image_carousel items="2" images="37142,37143,37144,37145,37146,37147,37148,37149,37150,37151"][/vc_column][/vc_row]