Cada curs s'incrementa l'arribada a la nostra escola de nens i nenes d'arreu del món. L'arribada d'aquest alumnat, provinent d'altres grups culturals i/o lingüístics, suposa un gran repte per a nosaltres, ja que hem de donar resposta a les seves necessitats educatives amb una dificultat afegida: la comunicació.

És per això que des de l'Escola Pia Balmes disposem d'una Aula d'Acollida, un nou espai nascut per acompanyar a aquests alumnes facilitant-los el dia a dia i amb l'objectiu de proporcionar-los un aprenentatge intensiu de la llengua catalana de la forma més motivadora possible. La nostra aula rep una població que procedeix majoritàriament d'Ucraïna i d'Amèrica del sud (Colòmbia, Equador, Hondures, Argentina, Perú i El Salvador), però també d'Índia, Sud Àfrica i Rússia.

L'Aula d'Acollida és un espai on treballem molt amb les imatges, així que aquí us deixem una fotografia del nostre treball del primer trimestre on podreu veure com cadascú ha fet una breu explicació de qui és i d'on ve.