L’ORIOL GRASAS, pare de l’escola, infermer i expert en DEA ens explica quin taller fa a les noies i nois de 3r D'ESO i la importància del que poden arribar a fer.

Les malalties cardiovasculars són la primera causa de mort en el món occidental i d'entre elles destaca la mort sobtada.

El Taller que realitzem als i les alumnes de 3r d'ESO és un taller que t'he com a principal objectiu que aprenguin els coneixements i habilitats per auxiliar a una víctima de mort sobtada.

La realització de la reanimació en els primers minuts poden produir tasses de supervivència del 60 o 70 %. Han de ser els testimonis els que han d'activar i actuar en la reanimació utilitzant el DEA correctament. La formació de la ciutadania és vital i els alumnes de l'escola són el futur de la ciutadania i és el millor lloc per adquirir aquests coneixements i habilitats.

Les aturades cardíaques són potencialment REVERSIBLES si actuem aviat.