La renovació de la mediateca és un projecte clau per millorar el gust per la lectura de l’alumnat de l'escola.

Aquesta renovació ha estat possible gràcies a la col·laboració i participació de l'AFA.

Aquest curs hem ubicat la Mediateca a l’entresol de la nostra escola. S’ha renovat el mobiliari i s’han revisat els llibres de lectura pels infants.

S’ha creat un horari per tal que totes les classes des de P3 fins a 6è de Primària puguin anar a la Mediateca un mínim d’una vegada al mes. En aquestes sessions de treball l’alumnat realitza activitats per fomentar el gust per la lectura i que van molt més enllà de deixar espai de lectura individual a l’alumnat.

Educació Infantil

L’alumnat de P3, P4 i P5 va a la Mediateca a fer l’activitat l’HORA DEL CONTE, en la qual se’ls explica un conte. Aquesta activitat es fa sempre vinculant la història que estem explicant amb el llibre, de manera que enfortim la idea que el llibre és el lloc on trobarem aquestes històries que tant ens agraden. El conte en anglès el van a fer a Casa Anita. A més de l’explicació del conte, s’estableix un diàleg amb els nens i nenes sobre el contingut del conte.

Durant aquest 1r trimestre els nens i nenes de P3 no han baixat a la mediateca sinó que han fet l’Hora del Conte a la seva aula, ja que hem prioritzat la seva adaptació a l’escola. Començaran a anar a la Mediateca a partir del 2n trimestre, quan es mostrin preparats.

Educació Primària

Des del mes d’octubre l’alumnat de tots els grups d’Educació Primària, d'acord amb els horaris establerts, han anat una hora mensual a la Mediateca per treballar el gust per la Lectura. Aquesta activitat es mantindrà tot el curs.

En aquestes visites a la mediateca, s’ha previst diverses activitats orientades a fer créixer el gust per la lectura i l’interès pels llibres: presentació dels llibres que treballem en el projecte Exploradors de Contes que després portaran a casa per llegir; lectura d’un llibre per part dels mestres; presentació de revistes juvenils; explicació de l'ús de les biblioteques (la de l’escola i les públiques); realització de converses literàries en les que es comentaran les obres llegides i l’alumnat podrà recomanar a companys/es els llibres que han llegit i els han agradat.

Les activitats descrites il·lustren com aquest projecte preveu utilitzar la mediateca per fer un seguit d’activitats que van molt més enllà que el fet de llegir. Volen suscitar interès per la lectura perquè ajuden a que l’alumnat la vegi com una activitat interessant i valuosa.

D’altra banda, aquest projecte es complementa amb una activitat que es fa a totes les aules de d’Educació Primària. Cada matí a totes les aules es dediquen 15 minuts a la lectura individual de llibres. Són llibres de de la biblioteca d’aula o llibres que cada alumne/a pot portar de casa.