[vc_row][vc_column width="1/2"][vc_column_text]Aquesta setmana els alumnes del PFI de l'Escola hem fet pizza. Aquí podeu veure el nostre resultat.

Us deixem la recepta per si us animeu a fer-la a casa!

INGREDIENTS PER MASSA DE PIZZA:

230 g de farina de força
20 g o 3 cullerades d'oli d'oliva suau
20 g de llevat premsat fresc
5 g de sal
10 g de sucre

Poseu la farina en la taula formant un volcà , la sal i l'oli al mig del volcà.

A banda, en un bol l'aigua tèbia amb el sucre i amb el llevat, i diluir-ho bé.

Barrejar-ho tot plegat i treballar amb les mans fins que tingui el tacte de massa, aproximadament uns 3 minuts.

Depèn de l'època de l'any i de la temperatura ambient, requereix una mica més de farina o d'aigua. Això ho sabreu quan tingueu fetes unes quantes masses.

Quan ja la tenim apunt. Farem una bola i la deixarem reposar 10 minuts per tal què “perdi el nervi” i així es deixi estirar bé.

Estirarem la massa amb un corró. Estireu-la i intenteu donar-li forma. Les pizzes poden ser rodones i quadrades com la safata del forn. La elasticitat farà que ella soleta vagi agafant forma.

Treballeu amb el corró, i incorporant un polsim de farina per què no s'enganxi.

Un cop estirada la passem a la safata de forn amb paper de forn per tal que no s’enganxi napem amb salsa de tomàquet i fem un petit llit de mozarrella ratllada .

I ara es el moment de la imaginació; farciu la pizza amb els ingredients que més us agradi; verdures, carn, peix, ou, formatges...

Si la feu quadrada podeu dividir la pizza a en quatre parts diferents i farcir-les de diferents gustos, i dins la mateixa pizza, obtindreu quatre pizzes diferents.

Un cop la tenim ben guarnida, la introduïu al forn que ja hem pre-escalfat a 190º/200ºC. En 15-25 minuts estarà feta, dependrà una mica de si la massa es més o menys gruixuda.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]