El Futbol Sala Sant Gervasi és un club esportiu fundat l'any 1995 per antics alumnes de l'Escola Pia Balmes. Des d'aleshores, gràcies a l'esforç i la implicació de les diverses juntes directives, l'entitat ha estat directament vinculada a aquest centre educatiu, esdevenint la principal via d'accés a l'esport federat de les diverses fornades de jugadors que acaben la seva etapa escolar i esportiva a Balmes.

Des del seu naixement, el Sant Gervasi ha tingut diverses seus lluny del carrer Balmes, com el Tennis Vallparc, Premià de Dalt, el Santa Isabel i els pavellons del Jesús i Maria, el Padre Damián, la Caixa o l'Escola Pia Sarrià. Tot i això, d'una manera o altra, el club sempre ha mantingut una relació especial i constant amb la pista de Travessera i tot el seu personal. De fet, gràcies a aquest vincle, la samarreta del "Sanger" l'han lluït alumnes i exalumnes de successives generacions de l'Escola, alguns professors i membres de l'equip educatiu i un munt de monitors de les extraescolars del centre. En aquest sentit, el sentiment de planter i el vincle de pertinença entre l'antic alumnat de l'Escola, l'equip d'entrenadors i entrenadores i el F.S. Sant Gervasi ha estat i continua sent un dels principals senyals d'identitat del Club.

Fotografies de Xavier Derch i Vicy Mccrea

Pel que fa a la història del Club, al llarg dels seus més de vint anys de vida, el Sant Gervasi les ha viscut de tots colors. Ha militat a les categories nobles de la Lliga Nacional de Futbol Sala, ha disputat partits a pavellons de tot Catalunya amb les grades plenes a vessar de públic i, fins i tot, ha arribat a constituir la seva pròpia secció de bàsquet. En altres ocasions, però, també li ha tocat viure la cara més fosca de l'esport: lesions i retirades de jugadors emblemàtics, descensos de categoria, problemes econòmics i fins i tot la seva desaparició l'estiu de l'any 2014.

En l'actualitat, després de refundar-se l'any 2020, en plena pandèmia de la Covid-19, el Futbol Sala Sant Gervasi viu un moment de renovació, creixement i molta il·lusió. Per ara, el Club compta amb dos equips de categoria Sènior (+18) i Juvenil, formats exclusivament per antics alumnes de l'Escola Pia Balmes, que han competit amb garanties les darreres dues temporades, mentre que la dinàmica de creixement convida a l'optimisme i fa preveure el naixement de nous equips, així com la construcció d'una base formativa sòlida en els pròxims anys. Aquesta nova etapa, nascuda gràcies a l'empenta i l'energia de tots els membres que formen part de l'entitat, es fonamenta en la filosofia originària del Club i pretén, no només apostar per gent de la casa, sinó teixir vincles amb l'entorn, vetllar per l'educació de tots aquells valors positius intrínsecs en l'esport i fomentar el desenvolupament integral de tots els seus esportistes, convertint el F.S. Sant Gervasi en club de referència per a la pràctica esportiva del futbol sala federat entre l'alumnat de l'Escola Pia Balmes i també el barri de Sant Gervasi.

Fotografies de Xavier Derch i Vicy Mccrea