La Copa Col·legial, com ja sabreu, és un torneig, on els partits són eliminatòries (si perds, estàs fora) on poden competir totes les escoles de Catalunya. La condició és que els integrants dels equips han de ser alumnes de l'escola, independentment, on aquests juguin. Això, fa que, els equips que participen tinguin un alt potencial i, es puguin veure en espais escolars, partits d'alt nivell.

L'equip integrat per alumnes de 1r i 2n de batxillerat (Àlex Tso, Hugo Roman, Roger Monreal, Víctor Zabaco, Àlex Muñox, Àlex García, Arnau Lázaro, Elori Oromí, Pau Caudevilla) ha estat el primer en la història de Balmes en participar… i, els seus entrenadors (Nil Mitjavila i Lluís Pérez) i entrenadora (Maria Molist) no poden estar més orgullosos de la feina feta. Tanmateix, el coordinador d'esports (Ramon Vergés) que sense ell això no hagués estat possible.

Els primers dies, quan va començar tota aquesta aventura, ens sentíem entre il·lusionats i neguitosos, perquè no sabíem el que ens esperava. Després de perdre contra Escola Thalassa Montgat, vam participar en la repesca, un torneig, on participaven 26 escoles que havien estat eliminades a la primera ronda (com nosaltres). Després de jugar 3 partits i estar més de 5 hores tancats a un pavelló, vam ser els primers repescats de la història de la Copa Col·legial. Estàvem molt feliços, ja que, això significava que tornàvem a estar dins del torneig amb tots els drets.

El 26/02, ens va tocar jugar contra Sant Gervasi Mollet. Anàvem amb una bona dinàmica i teníem clar el que havíem de fer, però, un equip superior físicament, es va imposar en el minut 0. Tot i això, no ens vam donar per vençuts i, després d'estar perdent de més de 18 punts, vam acabar remuntat fins a només a estar a 4 punts de diferència al marcador. Va ser un partit emocionant, però, que vam acabar perdent i, per tant, la nostra aventura ha acabat aquí.

L'equip de la Copa Col·legial se sent molt orgullós d'haver pogut representar la seva escola en aquest torneig i d'haver pogut viure aquesta experiència. Esperem l'any vinent poder tornar a participar i, no només amb un equip masculí, sinó, també, femení.

Gràcies a aquest torneig s'ha pogut veure la cultura del bàsquet que hi ha dins l'escola i la família que existeix, ja que, a cada partit han vingut al voltant de 150 persones a animar i deixar-se la veu. Moltes gràcies per tot a totes i totes i per somiar amb nosaltres!