El dijous 18 de gener de 2024 es va celebrar la IX Assemblea de les Institucions Educatives de l’Escola Pia, una jornada en la que es va culminar el procés de valoració de la feina feta en els darrers 4 anys a l'Escola Pia i a la nostra Escola. Es va valorar, reflexionar i decidir els objectius del proper quadrienni amb un procés participatiu que és possible amb la col·laboració i la feina de totes les persones que formem l’Escola Pia.

La nostra Escola va tenir la seva veu i el seu vot a partir de les nostres representants.

En Marc Tolsa (alumne) i l'Araceli Garcia (docent), ens han compartit algunes reflexions, pensaments i emocions de la jornada d'ahir. Gràcies Marc i Araceli!

En Marc és delegat de 1r de Batxillerat i alhora un dels representants de tot l'alumnat d'Escola Pia a l'Assemblea.

L'Araceli és tutora de 1r d'ESO i professora de secundària i va ser la seva 1a participació a l'Assemblea.

MARC, QUINA VA SER LA VOSTRA INTENCIÓ I OBJECTIU AHIR?

La nostra intenció a l'Assemblea va ser fer arribar la nostra veu! ahir, de 174 persones participants, només hi havia 17 alumnes i volem que la nostra opinió i la nostra presència sigui més gran.

Creiem que s'ha avançat molt aquests darrers anys i tenim possibilitats de participar (delegades i delegats, reunions, trobades...) però creiem que cal augmentar la nostra presència amb temes que siguin importants per l'Escola.

Actes com els d'ahir et fan veure que no som una escola sola... sinó que som una gran entitat i vam poder percebre d'una manera molt real els valors de l'Escola Pia. Vaig reflexionar i entendre que no estem sols i que tenim molts aspectes en comú.

I D'AQUÍ 4 ANYS QUÈ CREUS QUE HAURÀ PASSAT?

A l'alumnat ens agradaria veure que a la propera Assemblea s'hagi avançat molt en la política que hem escollit i com que jo no estaré d'aquí 4 anys, si que voldria dir a les delegades i delegats de Balmes i a tot l'alumnat que totes les reunions, assembles de classe i trobades telemàtiques tenen un sentit i el què fem arriba on ha d'arribar. L'esforç val la pena!

Mira.... potser faig la proposta que a la propera assemblea pugui anar i veure com han anat els 4 anys, però si que segur voldré explicar-vos de nou la meva opinió!

MARC, ESTÀS AL COLE DES DELS 3 ANYS.. COM CREUS QUE SOM?

Jo sóc alumne de l'Escola Pia Balmes des dels 3 anys, i ahir vaig comprovar que som una escola referent a la institució i moltes de les persones que ahir van exposar, parlar i decidir han estat i estan a la nostra Escola.,

Si em preguntes com crec que és la nostra Escola diria que som una Escola potent i alhora de barri, som una escola propera i així la sento... manté l'essència.

ARACELI, LA TEVA 1A ASSEMBLEA... QUÈ ENS VOLS COMPARTIR?

“Necessitem professors que ens acompanyin”. “Nosaltres som el futur del món”. "Ens heu d’ajudar a créixer com a persones.”
Després de més de deu hores de treball intens, al meu cap encara ressonen aquestes paraules dites pel propi alumnat a l’escenari de l’Auditori del Tecnocampus de Mataró defensant les seves polítiques.

He acabat esgotada d’un dia ple d’emocions, agraïments, retrobaments, comiats i benvingudes, debats i polítiques.
Però ara ja ho puc dir: ja és una realitat.
He assistit a la IX Assamblea de l’Escola Pia, i em sento plenament satisfeta d'haver escollit el camí de ser docent, ja em sento responsable del futur d’aquesta gran comunitat educativa, d’aquesta altra família de la que fa tant sols dos cursos vaig ser adoptada.

ARACELI, LA TEVA 1A ASSEMBLEA... QUÈ ENS VOLS COMPARTIR?

És un privilegi poder haver tingut veu i vot per decidir el treball dels propers quatre anys de l’Escola Pia.

Enmig de les 160 persones assistents , es creuen cares per mi conegudes d’altres formacions o del voluntariat del passat estiu a Mexicali. A l’ambient es respira Il·lusió, alegria i nervis en el moment de les votacions. La tecnologia digital agilitza el procés. Aplaudiments. Les dues polítiques escollides tracten temes tant importants com el del benestar emocional i la diversitat.

Però és amb el lleure, quan projecten el vídeo de PINETA, quan el meu cervell connecta amb els meus dos tresors i les colònies del passat estiu. El cor i el cervell es troben caminant de la mà. No puc evitar que els ulls s’humitegin. És llavors quan el cansament referma la preciosa feina que he escollit: vetllar per l’educació del que més estimo, el meu tresor, el nostre tresor, el tresor de cada casa. Tanco el llum i penso satisfeta que avui ha estat un dia molt feliç.