Aquest dissabte, l’Escola Pia de Granollers ha acollit la XIX Jornada de Monitors/es de l’espai Migdia i Extraescolars. Una trobada que ha servit per compartir i per a conversar sobre la importància i reptes de la política de l’educació no formal. Els monitors i monitores han treballat a través de tallers les diferents realitats en les quals es troben.

Carregant un nou repte: d’on venim, on som i on anem? Aquest és el títol que ha donat nom a la taula rodona que ha obert la Jornada de Monitors/es. Una conversa que ha comptat amb la intervenció del secretari general d’Escola Pia de CatalunyaToni Burgaya. També, amb la Núria Martínezreferent del projecte d’Espai Migdia i Extraescolars d’Escola Pia i el Pere Gómez, coordinador de l’espai Migdia i Extraescolars a Granollers. La conversa ha servit per posar sobre la taula la importància, les actuacions i reptes de l’educació no formal.

Toni Burgaya ha volgut posar en valor l’educació en el lleure.  Ha dit que és “la més útil per a la vida, és una educació en majúscules.”

Núria Martínez, ha parlat dels reptes principals a l’espai Migdia i Extraescolars a totes les escoles. “L’espai Migdia i d’Extraescolars ha de ser un espai enriquit.” A més, ha parlat de la importància d’incorporar la participació dels nens i nenes en aquests espais i ha dit que un repte important és treballar de manera transversal amb totes les escoles. “El que volem és generar un projecte que sigui compartit.”

Pere Gómez, per la seva banda, ha volgut destacar que el repte més important és que “vegin que l’espai Migdia i Extraescolars som una etapa més i que som importants, que tothom entengui que estem en el mateix projecte.”

Aquesta conversa ha donat pas als diferents tallers que s’han organitzat per treballar de manera compartida les realitats que el monitoratge es troba en l’espai Migdia i Extraescolars. Hi han participat gairebé un centenar de persones.

Entre els diferents tallers, els monitors i monitores han pogut participar en el taller de Les Famílies: Les nostres Aliades, impartit per la Mariceli Santarén, coordinadora de l’educació no formal de l’Escola Pia de Calella. Els participants han reflexionat sobre com és la relació amb les famílies i quins elements cal tenir en compte. Anna Rigat, psicòloga i pedagoga de l’Escola Pia d’Olot i de Salt, ha impartit el taller de Primers Auxilis en Salut Mental,  una xerrada que ha servit per explicar als monitors i monitores on han de posar la mirada per poder acompanyar als infants de manera adequada.

Les persones assistents han treballat també en altres tallers com ara el de Lideratge pedagògic en el lleure pels coordinadors/es de les escoles, dinamització de grups, gestió de conflictes, l’espai migdia com a lleure enriquit i com fomentar la participació dels joves.

La Jornada ha iniciat amb un esmorzar al menjador de l’escola i una dinàmica per trencar el gel on hi han participat tots els monitors i monitores.