[vc_row][vc_column width="1/2"][vc_column_text]

L’Escola Pia de Catalunya va organitzar aquest passat 29 d’octubre a Mataró la Pia&Go, la primera edició d’una cursa solidària i saludable que ha decidit destinar els diners recaptats als programes d’Acció Social d’acollida de refugiats i desplaçats de la institució.

L’objectiu era sumar els quilòmetres de cada participant i gràcies als 640 atletes, KM0, voluntaris i organitzadors, arribant quasi a 1000 persones, hem arribat als 8.899,66 quilòmetres de solidaritat amb una recaptació total de 8.164€ que encara ha de seguir creixent.

I això no s’acaba aquí. Continuarem fent quilòmetres fins el proper 27 de novembre perquè volem crear una comunitat educativa referent a Catalunya que agrupi persones i entitats que es moguin i que vulguin transformar aquesta força en una causa solidària.

Els quilòmetres solidaris se seguiran sumant a través de les diferents iniciatives de les nostres escoles i entitats i també a través de la plataforma Wefitter on tothom qui ho vulgui podrà apuntar-se a la causa per sumar els seus quilometres diaris. Us heu de donar d'alta a la plataforma Wefitter que a més dels avantatges de ser-hi, s’ha creat un grup que es diu Escola Pia de Catalunya i també un repte que es diu PIA&GO. Per accedir al grup heu de posar la contrasenya PIAANDGO. L’objectiu final és fer 40.075,017 quilòmetres i aconseguir el repte de donar la volta al món!

Tots els ingressos de les inscripcions de la Pia&Go es reparteixen entre els programes de la Fundació Servei Solidari i Fundació Benallar per promoure els seus projectes d’alfabetització, educació i habitatge, inclusió social i assistència jurídica per a l’ajut dels refugiats i desplaçats.

La Pia&Go és una activitat col·lectiva. Volem donar les gràcies a tots els participants,  voluntaris i voluntàries de Colònies Jordi Turull, Mou-te, alumnes, les AMPAS, i representants del 1597 i de les fundacions Servei Solidari, Educació Solidària i Benallar  i també Amics del Senegal i Humanity Wings que han fet que aquest repte solidari i saludable sigui una realitat.

Aquesta iniciativa ha comptat amb el suport organitzatiu d’SportEvents360º  i amb el patrocini de Calaf Constructora  i la col·laboració de més de 35 empreses. Gràcies per creure en aquest projecte.

La Pia&Go continua. Us hi esperem a la segona edició!

[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width="1/2"][vc_column_text]Els programes on hem col·laborat:

Programes d’educació en habitatge (Fundació Benallar): s’acompanyen sol·licitants d’asil i joves migrants en situació irregular en el seus processos d’inclusió social i laboral.

Formació Bàsica  (Fundació Servei Solidari): s’ofereixen anualment un centenar de cursos d’alfabetització, llengua i entorn a persones migrants i refugiades

Mirador Ciutat (Fundació Servei Solidari): s’ofereix una acollida integral a persones en situació de vulnerabilitat, a través d’una primera atenció personalitzada i adaptada a les seves necessitats. Al servei d’assessorament jurídic realitzem tràmits d’estrangeria i nacionalitat.

Tasta’m (Fundació Servei Solidari): es treballa amb joves menors estrangers no acompanyats que no es poden incorporar ni al sistema educatiu ni al món laboral. Es treballen les competències lingüístiques, instrumentals, competències laborals mitjançant tastets de diferents oficis i es dona molta importància a un acompanyament emocional integral.

Resum de les aportacions: