[vc_row][vc_column width="2/3"][vc_column_text]Emmarcat en el Projecte d’Escola Multilingüe el passat dissabte 1 d'octubre van arribar les Auxiliars de Conversa; la Sonja Kae Benton dels EEUU, que desenvolupa les seves tasques a primària i infantil, i la Melanie Malo, anglòfona de Canadà que fa les funcions d'auxiliar de conversa a la ESO, Batxillerat i a Cicle Superior de primària.

L'escola ha apostat, com els cinc anys anteriors, per afegir-se al Programa d'Auxiliars de Conversa (PAC), que s'engloba en el nostre projecte d'Escola Multilingüe. Això es possible gràcies a la col·laboració inestimable de les sis famílies acollidores, sense les quals no podríem tirar-ho endavant, i que també aquest any allotjaran ( un trimestre per família) a les noves auxiliars.

Algunes de les tasques que realitzaran els auxiliars durant la seva estada a la nostra escola són:

  • Estimular la competència comunicativa de l ’alumnat utilitzant sempre la llengua estrangera en la seva presència. 

  • Col . laborar en activitats AICLE essent present a l ’aula en equip amb el professor de la matèria quan aquesta s’imparteixi en llengua estrangera, per a donar un cop de mà en el treball per grup,per parelles, treball individual ,preparació d’exposicions…

  • Augmentar la incidència en la llengua oral ,des d’un punt de vista comunicatiu,a través de petits diàlegs al voltant d’un tema, jocs de preguntes i respostes, jocs de taula, petites lectures en veu alta. . .

  • Ajudar en els treballs individuals,per parelles o en petit grup,dins i fora de l’aula.

  • Resoldre dubtes lingüístics específics.

  • Col . laborar amb el professor de la matèria i /o el professor de llengua estrangera en l ’elaboració de materials per a l’assignatura.

  • Elaborar materials complementaris.

  • Enregistrar textos per a ser utilitzats en les classes de les matèries lingüístiques i no lingüístiques.

  • L’auxiliar pot fer servir altres coneixements i destreses de què disposi (musicals, teatrals,esportives...) i posar-les al servei del projecte multilingüe de l ’escola.

A l'etapa d'Infantil, la Sonja Kae, dedicarà 12 hores, on acompanyarà a les tutores en diferents moments del dia a dia dels més petits de l'escola: en racons de joc compartits o del seu grup classe, en les activitats de plàstica, etc.

A l'etapa de Primària, a banda dels moments on acompanya als especialistes d'anglès i fan conversa - individualment o en petit grup( presentacions individuals, petits diàlegs, role plays, etc)- també interactua amb els alumnes de Cicle Inicial en el taller de Teatre (Expression workshop), de Cicle Mitjà en el taller de jocs de taula en anglès (Games workshop) i de Cicle Superior intervenint puntualment a les classes de Science (AICLE), juntament amb la Melanie que també acompanya als especialistes d'anglès a 6è i dos grups de 5è.

Per altra banda, a l'etapa de Secundària, la Melanie fa d'auxiliar de conversa en els grups de desdoblament per nivell des de 1r d'ESO fins a batxillerat i intervé a les classes de Natural Science (AICLE) de 1r d'ESO. També col·laborarà a la nostra pàgina web.

Aquestes dues primeres setmanes d'adaptació, han servit perquè les auxiliars s'integressin tant en el centre com a les aules i als nostres alumnes. Estem molt satisfets del bon clima de col·laboració i confiança que ja s'ha creat. La resposta per part dels alumnes i els docents ha estat molt positiva; les Auxiliars s'han donat a conèixer als alumnes amb petites presentacions en power point i aquests han pogut interactuar amb preguntes i experiències que han volgut compartir amb ells.

Esperem continuar aprenent i gaudint plegats tant en les activitats AICLE com en els moments de conversa en anglès al llarg de tot el curs.

Montse Muñoz

Coordinadora PAC

[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width="1/3"][cmo_image_box image="7886"][/cmo_image_box][cmo_image_box image="7913"][/cmo_image_box][cmo_image_box image="7914"][/cmo_image_box][cmo_image_box image="7917"][/cmo_image_box][/vc_column][/vc_row]

bookmark