Avui és el Dia consicenciació aturada cardíaca.

Ja fa molts anys que l’alumnat de l’Escola Pia de Catalunya està immers dins del projecte del SVB. Participen tots els cursos de les escoles.

Des d’Infantil 3 fins a Batxillerats i Formacions Professionals.
Aquestes setmanes els responsables de Suport Vital Bàsic de les escoles s’han trobat a la seu d’Escola Pia per fer l’actualització de la formació. Aquesta, els permetrà transmetre els coneixements als infants i joves.

Els més petits (I3), aprenen a reaccionar trucant al 112, mentre que els cursos superiors aprenen a respondre davant d’una aturada cardíaca fent la reanimació cardiopulmonar.

Les escoles de l’Escola Pia, assoleixen així, el repte de ser escoles protegides en l’àmbit cardiopulmonar, compten amb material per ajudar a monitorar el procediment mentre no arriben els serveis d’emergències mèdiques.

Malauradament, a l’Escola Pia (i en els seus entorns) ja s’han hagut de posar en pràctica les nocions apreses gràcies al projecte i, en aquest temps, ja s’ha aconseguit salvar més de cinc vides.