Ens plau compartir que ahir vespre vam celebrar la 12a edició dels VESPRES de RECERCA.

Volem agrair a totes les noies i nois participants, la bona feina que van fer exposant durant 5’ i sense cap suport el seu Treball de Recerca.

Gràcies a l’AFA per la seva col·laboració, gràcies al PFI de cuina, gràcies al jurat d’aquesta edició i a tot l’alumnat , docents, famílies i amics que van omplir la sala d’actes.

⚫️ 1r Premi: Sofia Aymar Torné
“Els efectes psicològics de la fama”
Tutora: Laura Bort

⚫️ 2n Premi: Albert Puig Bonjoch
“Els ulls de la guerra”
Tutora: Esther Mauri

⚫️ 3r Premi: Pau Alegre Mensa
“Els colors de Sant Joan de Déu”
Tutora: Remei Fusté

⚫️ Premi del Públic: Pau Alegre Mensa

QUÈ SÓN ELS VESPRES DE RECERCA?
Amb aquest projecte volem fer un reconeixement públic a l’esforç i la bona feina que fan el nostre alumnat de Batxillerat amb els Treballs de Recerca.

El Treball de Recerca és un treball d’investigació que està específicament dissenyat perquè l’alumnat apliqui les seves capacitats de recerca i els coneixements i metodologies adquirides durant els 15 anys de la seva vida escolar.

Amb l’objectiu de premiar l’excel·lència, als VESPRES DE RECERCA gaudim de l’exposició oral per part d’alguns de l’alumnat que han fet un treball d’excel·lent i que voluntàriament volen assumir el repte i participar.


Poder investigar gaudint.

DAVID GALLEMÍ - DIRECTOR

Enguany celebrem la 12 edició dels Vespres de Recerca, un acte organitzat per l’AFA i l’Escola. Per mi és la 1a, però també per l’alumnat de 2n de batxillerat. Són una referència important en la vida de l’escola.

He tutoritzat treballs de recerca i projectes de formació professional, i també he “patit” els dels meus fills.

Els Vespres de Recerca són una mostra de la forma de treballar que ha de tenir l’escola que vindrà atès que potencia la capacitat d’aprendre sobre el tema d’estudi, potencia la capacitat de fer recerca i, sobretot, la capacitat de comunicar els resultats d’aquest procés d’aprenentatge i d'investigació.

Penso, tot i que no és senzill, que un dels secrets és trobar un tema que et motivi, que et generi interès, que connecti amb algun àmbit concret o interdisciplinari que et permeti endinsar-t'hi, que t’il·lusioni i que tota la dedicació d’hores no se’t faci feixuga.

Insisteixo, no és fàcil donar amb la tecla, i menys amb la tecla adequada, però si l’encertem, més enllà de la motivació de la nota acadèmica, gaudirem de la recerca.

I aquí m’aturo un moment, amb el mot "gaudir". Poder investigar gaudint, des de la motivació, l’interès i  la il·lusió fa que la concentració, la paciència i la dedicació flueixin i puguis aprofundir més en l’objectiu que t’has proposat.

Possiblement, no tots i totes heu donat amb la tecla, però ben segur que vostre el treball  ha estat una experiència valuosa i una font d’aprenentatge i de creixement personal. Panificar el procés, fer la recerca d’informació, dissenyar la part experimental, resoldre problemes, analitzar els resultats obtinguts i extreure’n conclusions, i, finalment, fer la redacció del treball, implica mesos de feina, de col·laboració entre l’alumnat i el seu tutor/a, i també amb persones/entitats/empreses especialistes amb la investigació escollida.

Enhorabona a tots els investigadors i investigadores que ens mostren el resultat de la seva recerca. Un agraïment especial als tutors i tutores pel seu acompanyament. Al jurat, gràcies per la seva presència i per compartir amb nosaltres aquesta gran festa. I no ens oblidem de les famílies, que sempre hi són. Gràcies! 

Programa

19:00
Presentació de l’acte a càrrec de Lourdes Guxens, directora acadèmica de Secundària i Batxillerat.

Presentació dels membres del jurat i de la padrina de la promoció, Gina Santaló (guanyadora de la 11a edició).

19:15
Exposicions de l'alumnat.

20:45
Piscolabis preparat per l'alumnat del PFI de cuina de l’escola  i deliberació del jurat.

21:15
Lliurament de premis.

21:30
Cloenda de l’acte a càrrec de David Gallemí, director gerent de l'Escola.

Jurat

Gina Santaló, guanyadora de la 10a edició.

Eva Verloop, Diana Checas, Alba Tovar i Jordi Balart, membres de l’AFA.

Ana Ibarz i Mireia Fonoll, docents de l’Escola Pia Balmes.

Cristina Segura, representant del personal d’administració i coordinadora de les pràctiques d’Estada a l’Empresa

Àlex Muñoz ,  representant de l'alumnat de 1r de Batxillerat.

Antoni Burgaya, ex director gerent de l'Escola Pia Balmes i ex Director general de l'Escola Pia Catalunya.








Anys Solitaris: La Importància de l’Acompanyament durant la Vellesa

Carla Agüera Ortiz

Tutora: Montse Lari

Els efectes psicològics de la fama

Sofía Aymar Torné

Tutora: Laura Bort 

Fes-ho teu, Fes-ho únic

Martina Colom Bonjoch

Tutora: Araceli García

A life in a year

Victòria Contreras Fernández

Tutora:Lourdes Guxens

"El meu voluntariat a l’IPI"

Albert Llorens Valli

Tutora: Montse Lari

“Què random! Literalment.”

Roc Canyellas Romero

Tutora: Maribel Roy

“Els colors de Sant Joan de Déu”

Pau Alegre Mensa

Tutora: Remei Fusté

"Construcción y comprensión de un cubo de ledes 5x5x5”

Alex Melción Zulueta

Tutor: Carles Fornas

“La complexitat d’un aeroport”

Roger Monreal Fulladosa

Tutora: Clara Salvadó

"L’entrenament de força: aplicació en un adolescent"

Pedro de la Concha Millat

Tutora: Lourdes Guxens

“¿Ciencia, gastronomía o arte?”

Hugo Román Fernández

Tutora: Cristina Sala

Hipertròfia i Força Muscular

Nicolau Gelpí Garcia

Tutora: Itziar Carrillo

“Els ulls de la guerra”

Albert Puig Bonjoch

Tutora: Esther Mauri

“Superando retos: el diseño y la construcción de un turborreactor”

Àlex Tso Sánchez

Tutor: Cristina Sala

“Conduint cap al futur”

Víctor Zabaco Pujol

Tutor:Marcos Diez

COM EXPLICO EL TREBALL DE RECERCA EN 5 MINUTS?

Io Valls ens fa una sèrie de vídeos per recomanar al nostre alumnat com preparar la seva presentació oral del treball de recerca.

Què farem en tots aquests vídeos?

Com m'organitzo la meva presentació?

Com estructuro el cos del discurs?

Com començo i acabo el discurs oral?

Posició corporal i gestualitat

La mirada a la càmera durant la presentació

I final, què hem fet i aconseguit?

Orientacions per a la preparació

bookmark