PROJECTE SOSTENIBILITAT

• Marc Lleixà
  • Grego Fernández

Setembre 2020

Estrenem les noves voreres de l’Escola del xamfrà amb Balmes i de Travessera de Gràcia. Aquesta actuació està emmarcada dintre del projecte PROTEGIM LES ESCOLES de l’Ajuntament de Barcelona del que formem part 22 escoles de Barcelona en aquesta primera fase.
Aquesta participació ha estat gràcies a la feina i col·laboració realitzada entre AFA i Escola i n’estem molt orgullosos i volem agrair la feina realitzada a totes i tots els membres de la
comissió.
Aprofitant l’estrena i algunes notícies respecte la situació ambiental del nostre barri, En Joan Vila, director de l’Escola i Enric González, arquitecte, pare de l’Escola i membre de la
comissió han estat entrevistats per TV3 per expresar la nostra opnió.
“més enllà de llistes i rànquings de contaminació, el més important són les accions conjuntes que s’estan fet amb l’Ajuntament per reduir el trànsit i pacificar el nostre barri i millorar la qualitat de l’aire de totes i tots els que estem en aquesta zona de Barcelona”…

Març 2020

Aquesta participació ha estat gràcies a la feina i col·laboració realitzada entre AFA i Escola i n’estem molt orgullosos i volem aAquest mes de març hem fet  el primer enviament de material a TerraCycle, l’empresa que s’encarrega del reciclatge d’aquest tipus de material, amb  13kg d’estris d’escriptura recollits.

Febrer 2020

Conjuntament amb l’AFA, hem fet una instància per demanar que l’Escola sigui afegida al projecte PROTEGIM les ESCOLES i ens hem reunit amb la consellera d’educació i el conseller de medi ambient. Uns dies més tard, ens han informat que hem entrat dins del programa i per tant, en breus començaran a dissenyar un espai una mica més protegit i verd al voltant de l’Escola.

Gener 2020

Arran de la trobada de la comissió de sostenibilitat amb l’AFA, vam trobar quedes d’una associació que lluita contra la contaminació atmosfèrica, han desenvolupat una eina que permet veure la qualitat de l’aire de les escoles de Barcelona. De forma paral·lela han redactat una carta de manifest per entregar a l’Ajuntament i demanar mesures.Tant l’AFA com l’Escola ens hi hem unit.

Desembre 2019

L’últim dia del trimestre, alguns cursos fan un esmorzar col·lectiu. Aquest cop, hem donat les indicacions per ser el més sostenible possible i hem intentat retirar els gots de plàstic d’un sol ús.Seguirem treballant en aquesta línia per tal que els esmorzars col·lectius de l’Escola siguin sense plàstic d’un sol ús.

Octubre 2019

Seguint amb el nostre pla per ser més sostenibles, estem intentant reduir el consum de plàstic d’un sol ús de l’Escola. És per això que aquest mes d’octubre hem proporcionat ampolles d’aigua reutilitzables pel personal que ha volgut.

Aprofitem per recomanar-vos l’app “Tap – Find Water Anywhere“: una aplicació que troba fonts, bars o restaurants prop teu on pots reomplir la teva ampolla d’aigua.
Us animem que porteu la vostra ampolla d’aigua reutilitzable i la reompliu!

Setembre 2019

Aquest mes de setembre hem engegat el curs amb el nostre pla: SER SOSTENIBLES! Hem fet aquesta cartelleria per recordar que, quan no els necessitem, hem d’apagar els llums, els ventiladors, els ordinadors i els projectors. I tu, t’animes a ser una mica més sostenible?

Hem començat aquest curs 2019-2020 sistematitzant el reciclatge de paper a tota l’Escola. És per això que cada classe té una caixa per posar el paper que ja no es pot aprofitar més i per tant, s’ha de reciclar. Quan aquesta caixa està plena, es buida al contenidor de reciclatge que hi ha als passadissos. Aquest paper es tritura per després ser reciclat.

Maig 2019

Iniciem el projecte de reciclatge de material d’escriptura gastat.

Divendres 17 de maig de 2019 és el DIA MUNDIAL DEL RECICLATGE.

És per això que, aprofitant aquest dia, hem volgut informar-vos d’un petit projecte.

Què fem amb els bolígrafs gastats? i amb els típex que ja hem utilitzat? i els retoladors de pissarra blanca….? Has pensat que els podríem reciclar?? L’Escola és un lloc on utilitzem molt material d’escriptura però segurament a casa o a la vostra feina també n’utilitzeu i és una pena si no l’estem reciclant.

Però tenim la solució! El programa de reciclatge d’instruments d’escriptura, de TerraCycle.
A partir d’avui, tindrem un punt de recollida d’aquest material d’escriptura (bolígrafs, retoladors, permanents, fosforescents, típex, plomes, cartutxos, etc.) a porteria. Us adjuntem el cartell informatiu per saber quins materials podem reciclar i quins no.

El 17 de maig només és el recordatori que cada dia ha de ser el dia del reciclatge!

Abril 2019

PÍCNICS SOSTENIBLES

El mes d’abril hem començat amb una de les primeres accions per promoure la sostenibilitat a l’Escola Pia Balmes: la introducció d’embalatge sostenible pel pícnic dels dies d’excursió.
Fins ara estàvem utilitzant envasos de plàstic d’un sol ús i, a partir d’ara, utilitzarem carmanyoles i coberts compostables pels pícnics dels dies d’excursió de l’alumnat que ho ha sol·licitat.

hello world!