Preinscripcions obertes a partir del maig

Comença la preinscripció per al curs 23-24! Si hi esteu interessats poseu-vos en contacte amb aquest correu:

PFI CUINA

Programa de Formació i Inserció (PFI) en auxiliar d'hoteleria: cuina i serveis de restauració

Grup 1: 8 - 13:30 | Grup 2: 9 - 14:40

QUÈ SON ELS PFI?

Els programes de formació i inserció (PFI's) són cursos post obligatoris adreçats a joves d’entre 16 i 21 anys que no han promocionat la ESO i que volen continuar amb la seva formació. Són formacions que tenen com a finalitat aprendre a ser i estar donant sortides acadèmiques i professionals.

Per tant, l’objectiu dels PFI és proporcionar-los, d’una banda, la possibilitat de tornar al sistema educatiu (a la formació professional) i, de l’altra, l’aprenentatge imprescindible per accedir al mercat de treball.

• En primer lloc una formació general que té com a objectiu inserir de nou l’alumnat en el sistema educatiu i donar accés als Cicles Formatius de Grau Mitjà complint una sèrie de requisits. Per accedir-hi caldrà que s’obtingui un mínim d’un 4 de nota en tots els mòduls i complir amb un 70% de l’assistència.
  • En segon lloc, una formació professionalitzadora, per aquesta raó ofereix estratègies d’aprenentatge adaptades a les necessitats de l’alumnat. A més, faciliten que els jovesfacin pràctiques per conèixer de primera mà el món laboral.
  • Per últim, una formació integral de la persona basada en actituds. Aquestes actituds se centren d’entrada a desenvolupar la personalitat: ser reflexiu, responsable, autònom i crític. I també en actituds de treball que serveixen per millorar la societat: ser respectuós, moral/ètic i compromès.
  • A més obtindràs la qualificació professional completa HOT091_1: Operacions bàsiques de cuina.

El PFI es desenvolupa a través de tres mòduls de caràcter obligatori i està orientat a enfortir les competències professionals requerides per a treballar com a professional bàsic en cuina i serveis de restauració. Aquest PFI es troba dins la família professional d’Hoteleria i Turisme.

• MÒDUL DE FORMACIÓ PROFESSIONAL (450h)
    • Tècniques Elementals de Servei
    • Processos Bàsics de Preparació d'Aliments i Begudes
    • Aprovisionament, Preelaboració i Conservació Culinàries
    • Elaboració Culinària Bàsica
    • Projecte Integrat
    • Formació Bàsica en Prevenció de Riscos Laborals
  • MÒDUL DE FORMACIÓ GENERAL (330h)
    • Estratègies i eines de comunicació.
    • Coneixement entorn social i territorial.
    • Estratègies i eines matemàtiques.
    • Incorporació al món professional
  • FORMACIÓ EN CENTRES DE TREBALL (180h)
    • Pràctiques en empreses del sector
  • TUTORIA (40h)
    • Tutories individuals i grupals
    • Orientació acadèmica i professional
    • Preinscripció al Grau Mitjà per al següent curs

L’equip de docents dels PFIs està format per professorat de secundària i professionals de les especialitats escollides, per això destaquem el seu tarannà pràctic.

• Berta Sevilla: coordinació PFI, tutora grup A.
  • Alba Balcells: Tutora grup B
  • Laura Ledesma: docent PFI
  • Jose Carlos Rodríguez: docent PFI
  • David Gallemí: docent PFI.

Les tutories són espais on es guia i s’orienta els alumnes perquè la formació sigui el més harmoniosa i enriquidora possible, ja que acompanyar-los és una tasca primordial. Es realitza un acompanyament i seguiment de la inserció laboral i educativa segons l’itinerari personal de cada jove un cop finalitzat el curs acadèmic.

La durada dels PFIs és de 1.000 hores distribuïdes en un curs acadèmic, de setembre a juny de les quals 180 són hores de pràctiques obligatòries a empreses. Les 820 hores restants són de formació teòrica i pràctica a l’Escola.

La nostra escola afegeix el projecte SUMMEM de l’Escola Pia de Catalunya, amb el treball interdisciplinari contextualitzat i adaptat per a cada especialitat aplicant noves metodologies de treball dins l’aula i el treball cooperatiu, que posen l’alumnat com a centre del procés d’aprenentatge.

ÉS UN CURS SUBVENCIONAT PEL DEPARTAMENT - GRATUÏT I SENSE CAP COST.

*No s’haurà de pagar cap despesa ni de matrícula, mensualitat, material, uniforme i altres.

Comença la preinscripció per al curs 23-24! Si hi esteu interessats, poseu-vos en contacte amb berta.sevilla@balmes.epiaedu.cat

ESPAI ERASMUS+

Possibilitat ERASMUS+ FCT postgraduat a algun país d’àmbit europeu.

• Llistat d'admesos i no admesos entrevistes
  • Llistat seleccionats provisional
  • Possibilitat ERASMUS+ FCT postgraduat a algun país d’àmbit europeu.

• Llistat d'admesos i no admesos entrevistes
  • Llistat seleccionats provisional
  • NOTÍCIES

• Sortida PFI a la Model
      L'alumnat del PFI vam anar dimecres a fer una visita a la Model. Més enllà de ser un edifici emblemàtic de Barcelona vam descobrir com de connectada estava a la historia de la ciutat.
    • Esmorzar de l'Hivern a I4!
      Els nens i nenes d'i4 amb la col·laboració dels estudiants de cuina del Programa de Formació i Inserció (PFI) de l'Escola Pia Balmes hem preparat un ESMORZAR DE L'HIVERN carregat de vitamines. Un àpat saludable i divertit ple d'aprenentatge i entesa entre estudiants de diferents etapes. Gràcies noies i nois del PFI!
    • Primeres proves pel concurs de cuina i sala!
      Els alumnes del PFI s'han presentat aquest any a la novena edició del Concurs de Cuina i Sala que organitza el Departament d'educació. Aquestes setmanes estem practicant el plat que presentarem: arròs caldós de muntanya.De moment fa molt bona pinta!!
    hello world!