DIA SENSE COTXES: 22 de setembre
[vc_row][vc_column][cmo_image_carousel items="2" images="15338,15337,15336,15335,15334,15333,15332,15331,15330,15329,15328,15327,15326,15325,15324,15322,15321,15320,15319,15318,15317,15316,15315,15314,15313,15312,15311,15310,15309,15308,15307,15306,15305,15304,15303,15302,15301,15402,15403,15404,15405,15406,15407,15408,15409,15410"][vc_column_text]
Benvolgudes famílies,
Setmana de la mobilitat sostenible 2017
El proper divendres 22 de setembre l'escola participarà en la crida que va fer el districte per celebrar la Setmana de la mobilitat sostenible, que té el seu punt culminant el dia 22 amb la celebració del Dia mundial sense cotxes.
Els objectius de la setmana són:
- Promoure hàbits de mobilitat sostenibles, segurs i saludables com: desplaçaments a peu, en bicicleta, transport públic o vehicle elèctric.
- Visualitzar canvis en l'ús de l'espai públic
- Millorar la qualitat de l'aire
Les escoles ens sentim cridades a participar en iniciatives com aquesta pel seu caràcter educatiu.
El fet que una ciutat com la nostra es proposi per un dia capgirar el seu funcionament facilitant que canviï el paisatge dels carrers i, en lloc del trànsit de vehicles alguns carrers, siguin un espai per al joc, per a la convivència, per a l'activitat artística, per enfortir la comunicació entre l'escola i el barri es converteix en un motiu de reflexió i en un anhel.
És una manera de dir que ens agradaria viure en una ciutat amb menys trànsit, més habitable (amb un aire més net, amb menys soroll), on carrers i places es converteixin en espais més tranquils i més amables, que afavoreixen la comunicació i la convivència.
El dia sense cotxes té una gran càrrega simbòlica perquè hem de ser conscients que sigui quina sigui l'activitat que tots els que hi participem fem al carrer: zumba, tallers de música, jocs tradicionals, construcció d'un gran mural, tallers de danses, el que estem fent és reclamar una ciutat en la que es doni més importància a la convivència i la relació entre les persones que a un determinat tipus de mobilitat. En tot cas, no es tracta d'imposar una manera de veure les coses, es tracta de convidar a reflexionar a cadascú sobre si pot actuar de manera diferent per aconseguir una vida més sana i sostenible i un espai més acollidor.
Per aconseguir aquesta transformació de l'espai urbà és imprescindible aquesta invitació a la reflexió per ajudar a cada persona a identificar quines maneres de fer de la seva vida pot canviar en favor d'aquest objectiu. L'escola és un espai privilegiat per fer-ho perquè si ho treballem amb els nostres alumnes, cadascun d'ells pot ser una palanca que faciliti el canvi de maneres de fer de la família i així podem aconseguir un efecte multiplicador.
Joan Vila
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]