QUÈ ÉS LA FESTA DE LES ARTS?

La Fundació Joan Profitós amb la col·laboració del CCCB (Centre de Cultura Contemporània de Barcelona) convoca aquests Premis Artístics amb la voluntat de fomentar en l’alumnat la creativitat, la sensibilitat artística, la bellesa poètica, l’originalitat en l’expressió, la capacitat de reflexió i de crítica. Es presenten alumnes del conjunt d’escoles de l’Escola Pia de Catalunya des d’I4 fins a Batxillerat o Formació Professional amb el tema seleccionat per a aquesta edició que és el de l’exposició Intel·ligència Artificial del CCCB.

A la nostra escola, d’Infantil i Primària, s’hi presenten tres nivells, i5, 1r i 6è, amb propostes relacionades amb la robòtica i la tecnologia. Des de l’Escola Pia de Catalunya es comunicaran les obres finalistes.

L’acte de lliurament de premis, obert a tots els participants, companys, familiars i educadors, tindrà lloc el dimecres 15 de maig de 2024 a la tarda, al Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (CCCB).

Us mostrem les peces de l’Escola Pia Balmes presentades al certamen amb una breu explicació del procés artístic.

i5: JARDÍ DE FLETXES: A I5, els infants exploren el món de la robòtica amb les Blueboots. Programar aquests robots implica crear una seqüència d'ordres, representades per fletxes, per aconseguir un objectiu. A partir d'aquest codi, els nens han creat una obra d'art única. Utilitzant la dualitat del blanc i el negre, han dissenyat un camí cap a una flor. La peça combina l'art òptic amb patrons de línies, cubs i cercles concèntrics, predominant els colors blanc i negre. És un exemple de com la tecnologia i la creativitat es fusionen per donar vida a la imaginació dels nens.

1r: GEOMETRIA ROBÒTICA

Els nens i nens de 1r de Primària de l’Escola Pia Balmes han creat una obra d’art col·laborativa mitjançant un robot.

Els nens i nenes han programat el robot, en aquest cas una blue-bot, perquè executi una sèrie d’ordres fins a aconseguir dibuixar diferents formes geomètriques. Han aparegut circumferències, quadrats, rectangles, triangles... Un a un han anat programant el robot lliurement. Després han decidit pintar les interseccions de diferents colors amb retoladors.

L’obra d’art finalitzada ens recorda a algunes obres d’art abstracte d’alguns pintors

Després de tot aquest procés... Ens plantegem...: De qui és l’autoria d’aquesta obra d’art?, l'ha fet un robot?, l'han fet els nens i nenes de la classe? Què en penseu?

6è:

“El nostre projecte simbolitza el pacte entre els humans i la intel·ligència artificial en que la IA no pot ni espia ni fer mal a qualsevol ésser humà” Lucie Bel i Maria Rius

Felicitem per l’esforç i el compromís creatiu que ha tingut el nostre alumnat.