L’acció tutorial pastoral

Què és l’ATP?

Des del departament d’Acció Tutorial i Pastoral (ATP) volem contribuir a la formació integral dels nostres alumnes.

Per això, programem una sèrie d’accions i activitats per nivells que, de forma seqüenciada, els permeten anar treballant actituds, valors i habilitats que els ajuden a conformar la seva educació humanista.

VEURE WEB ATP

EDUQUEM EN VALORS

L’educació en valors és fonamental per a la bona convivència i la construcció de la nostra pròpia personalitat. Volem que els nostres alumnes aprenguin a “saber ser” i a “saber fer”.

• Seguiment individualitzat de l’alumne amb entrevistes personals, seguiment acadèmic, relació i comunicació diària amb el tutor.

• A Infantil i Primària el tutor rep els alumnes a les 8.50 h. Aquesta estona permet una entrada relaxada i en la millor disposició d’ànim per iniciar la feina del dia.

• A Secundària i Batxillerat cada matí, el tutor es troba amb els alumnes a les 9.00 h. Els acull i en controla l’assistència.

• Seguiment acadèmic continu de les famílies i alumnes amb la plataforma EDUCAMOS.

• Treball del lema de l’any, dels valors establerts per a cada curs i les campanyes específiques des de les tutories.

• Celebracions de les festes tradicionals, religioses i culturals.

• Relació molt propera amb les famílies. Considerem fonamental per a l’èxit educatiu el triangle afectiu (alumne – família – escola) i per això, a Infantil i Cicle Inicial, les famílies tenen contacte diari amb el tutor.

EDUQUEM PER TENIR CRITERI

Realitzem accions dins l’horari lectiu i altres voluntàries, fora de l’horari lectiu, oferint espais de lleure i temps de reflexió. Creació de comissions d’alumnes per desenvolupar iniciatives sorgides a les aules.

En horari lectiu

• Comissió de Refugiats – Comissió d’alumnes que organitza xerrades de sensibilitzaciói tasques de recollida de fons per col·laborar amb entitats que ajuden els refugiats.

• Escola + sostenible – Comissió d’alumnes que impulsen iniciatives d’Escola verda i sensible a temes ambientals.

• Projecte Sssplau – Comissió d’alumnes que impulsen la disminució del soroll a l’Escola per tenir una millor qualitat ambiental.

• Foment del voluntariat i participació en campanyes solidàries – Es convida els alumnes a la participació activa en diferents projectes i campanyes solidàries, tant a l’escola com al barri i a la ciutat. – Scholas ciutadania, Banc dels aliments, Festa del cor, Donacions de sang, Visites llars d’avis, Roses solidàries, Marató TV3, Recollida de joguines, Recollida de roba.

Fora d'horari lectiu

• Grups Foc Nou: amb 31 anys d’història i format per joves voluntaris, antics alumnes de l’Escola, que duen a terme el projecte educatiu en temps de lleure amb activitats, jocs, gimcanes, sortides i convivències.

• Grups Mou-te (de reflexió), Fent Camí (catequesi), @plec (confirmació): són espais de creixement personal per compartir inquietuds i espiritualitat.