Plats típics de Setmana Santa

Els alumnes de PFI de restauració de l’Escola, han fet aquests dies previs a Setmana Santa 4 plats típics d’aquestes dates, també han après que hi ha tantes variants de la mateixa recepta com persones hi ha al món.

POTAJE DE VIGILIA:

Típic plat d’Andalusia per Divendres Sant, fet amb cigrons, espinacs, ous i bacallà.  Hi ha variants com al País Basc que en diuen “Potaje Capuchino”,  sense peix,  però amb mongeta blanca. A Catalunya conegut com a “Platillu”, fet amb bacallà, pèsols i carxofa.

BUNYOLS DE L’EMPORDÀ O DE VENT:

Farcits de xocolata, nata o crema. Els alumnes van escollir farcir-los de nata.

LLET FREGIDA:

Llet, oli, sucre, canyella, farina i llimona. Hi ha moltes receptes i formes de fer-les, tantes com habitants té Castella i Lleó i País Basc, que afirmen que són els creadors, amb les ciutats de Palència, Valladolid o Sant Sebastià al capdavant.

ARRÒS AMB LLET

Llet, arròs, canyella, vainilla, sucre i sal. Existeixen moltes variants. D’origen asiàtic, és va difondre per Europa i tot el món, essent un postre típic d’Astúries.