Projecte Sostenibilitat

• Marc Lleix

• Grego Fernández

Octubre 2019

Seguint amb el nostre pla per ser més sostenibles, estem intentant reduir el consum de plàstic d’un sol ús de l’Escola. És per això que aquest mes d’octubre hem proporcionat ampolles d’aigua reutilitzables pel personal que ha volgut.

Aprofitem per recomanar-vos l’app “Tap – Find Water Anywhere“: una aplicació que troba fonts, bars o restaurants prop teu on pots reomplir la teva ampolla d’aigua.
Us animem que porteu la vostra ampolla d’aigua reutilitzable i la reompliu!

Setembre 2019

Aquest mes de setembre hem engegat el curs amb el nostre pla: SER SOSTENIBLES! Hem fet aquesta cartelleria per recordar que, quan no els necessitem, hem d’apagar els llums, els ventiladors, els ordinadors i els projectors. I tu, t’animes a ser una mica més sostenible?

Hem començat aquest curs 2019-2020 sistematitzant el reciclatge de paper a tota l’Escola. És per això que cada classe té una caixa per posar el paper que ja no es pot aprofitar més i per tant, s’ha de reciclar. Quan aquesta caixa està plena, es buida al contenidor de reciclatge que hi ha als passadissos. Aquest paper es tritura per després ser reciclat.

Maig 2019

Iniciem el projecte de reciclatge de material d’escriptura gastat.

Divendres 17 de maig de 2019 és el DIA MUNDIAL DEL RECICLATGE.

És per això que, aprofitant aquest dia, hem volgut informar-vos d’un petit projecte.

Què fem amb els bolígrafs gastats? i amb els típex que ja hem utilitzat? i els retoladors de pissarra blanca….? Has pensat que els podríem reciclar?? L’Escola és un lloc on utilitzem molt material d’escriptura però segurament a casa o a la vostra feina també n’utilitzeu i és una pena si no l’estem reciclant.

Però tenim la solució! El programa de reciclatge d’instruments d’escriptura, de TerraCycle.
A partir d’avui, tindrem un punt de recollida d’aquest material d’escriptura (bolígrafs, retoladors, permanents, fosforescents, típex, plomes, cartutxos, etc.) a porteria. Us adjuntem el cartell informatiu per saber quins materials podem reciclar i quins no.

El 17 de maig només és el recordatori que cada dia ha de ser el dia del reciclatge!

Abril 2019

PÍCNICS SOSTENIBLES

El mes d’abril hem començat amb una de les primeres accions per promoure la sostenibilitat a l’Escola Pia Balmes: la introducció d’embalatge sostenible pel pícnic dels dies d’excursió.
Fins ara estàvem utilitzant envasos de plàstic d’un sol ús i, a partir d’ara, utilitzarem carmanyoles i coberts compostables pels pícnics dels dies d’excursió de l’alumnat que ho ha sol·licitat.