ENS PLAU INFORMAR-VOS QUE LA 10a EDICIÓ DELS VESPRES DE RECERCA TINDRÀ LLOC EL DIJOUS 12 DE MAIG DE 19:00 A 21:30 AL SALÓ D'ACTES DE L'ESCOLA.

Un nou pas cap a la recuperació de la normalitat

JOAN VILA - DIRECTOR

La celebració presencial d’aquesta edició dels VESPRES DE RECERCA significa un nou pas cap a la recuperació de la normalitat. La idea de recuperar pràctiques que eren habituals, ha estat freqüent aquest curs. Vam començar amb la supressió de l’aïllament de grups al pati, que permeté que l’alumnat es pogués relacionar amb companys i companyes d’altres grups, després s’eliminà l’obligatorietat de l’ús de la mascareta al pati, més tard fou possible celebrar convivències i sortides al país, per acabar essent possible viatjar a l’estranger. Recentment, un pas molt gran fou la possibilitat de prescindir de la mascareta a l’interior de l’aula i també la supressió de limitacions per celebrar trobades i reunions a l’escola. Anem recuperant el que era normal abans del març de 2020. Tot el temps que hem fet escola amb aquestes limitacions ens ha ajudat a veure la importància que té poder-nos veure la cara, la importància que té poder-nos relacionar amb normalitat; per això, aquesta trobada, la primera gran trobada amb famílies i alumnat que fem després de març de 2020, té un gran valor, un valor reivindicatiu, i ens fa una gran il·lusió poder-la celebrar. Ens permet visualitzar i sentir la dimensió comunitària de l’escola.

Els VESPRES DE RECERCA són una ocasió per comprovar com el nostre l’alumnat respon al repte de fer la primera recerca important de la seva vida acadèmica. El desafiament que suposa triar un tema d’interès per a cadascú/na, planificar el procés, fer la recerca d’informació, dissenyar la part experimental del treball, resoldre les problemes que planteja el problema o la realització de la pràctica, analitzar els resultats obtinguts, extreure’n conclusions i, finalment, fer una redacció del treball, rigorosa i acurada. Són mesos de feina, de col·laboració entre alumne/a i el seu tutor/a, que els permet descobrir una forma de treballar que serà útil per a la seva vida acadèmica posterior i, potser, per a la seva vida professional.

Avui veurem una mostra d’aquests treballs. Són els treballs que, a criteri dels tribunals d’avaluació, han tingut un nivell de qualitat alt, han comportat moltes hores de dedicació i recerca, són propostes originals i creatives i han estat redactats amb precisió i amb rigor. I això ha fet que avui les seves autores i autors tinguin l’honor de presentar-los en aquests VESPRES. Moltes felicitats als seus autors i autores i a les persones que els han atutorat.

Molt bona vetllada a tothom!

CRISPR. Les tisores amb què podràs tallar l'ADN

LÚA ABAD BARJA

Tutora: Montse Lari

L'ascens de l'extrema dreta a la Unió Europea en el segle XXI

ORIOL ABULÍ BERNADÓ

Tutora: Griselda Serra

L'evolució de la dona en el cine

ELENA BELLIDO MARTÍN

Tutora: Glòria Fajula

La guerra contra la fam. El paper de les ONG's en problemes internacionals

ARIADNA BOFILL SANCHEZ

Tutora: Lourdes Guxens

Fighting against breast cancer. In search of new specific treatments

MARIA DEL MAR DE ANTA TOUS

Tutora: Cristina Sala

Elles també són cinema

IRENE ESCOFET ARAGÓ

Tutora: Lourdes Guxens

El discurs polític més enllà de les paraules

ANNA LÓPEZ TUGUES

Tutora: Itziar Carrillo

Innovació i tecnologia aplicades als centres esportius

BERTA NADAL ROYO

Tutor: Víctor Roig

La importància dels nostres actes

MARTINA NADAL ROYO

Tutor: Quim Gratacòs

La Guerra Civil Espanyola. A la recerca del meu besavi Quimet

CARLOTA PINILLA CID

Tutor: Quim Graupera

Com sonen les matemàtiques?

EMMA PONCE RIBERA

Tutora: Maribel Roy

El vol de l’oreneta

ANNA RIBERA RIBOT

Tutor: Carles Fornas

A l’atac contra la pèrdua

JOAN RIBES SABATA

Tutor: Pau López

Preparats per a una pandèmia?

MARIA SALAZAR CEBRIA

Tutora: Itziar Carrillo

La permanència o possible dissolució dels microestats europeus

NIL SALOMÓ VENDRELL

Tutora: Glòria Parareda

Barcelona com mai abans

CLARA VALLET ALBAREDA

Tutor: Jesús Ciruelo

COM EXPLICO EL TREBALL DE RECERCA EN 5 MINUTS?

Io Valls ens fa una sèrie de vídeos per recomanar al nostre alumnat com preparar la seva presentació oral del treball de recerca.

Què farem en tots aquests vídeos?

Com m'organitzo la meva presentació?

Com estructuro el cos del discurs?

Com començo i acabo el discurs oral?

Posició corporal i gestualitat

La mirada a la càmera durant la presentació

I final, què hem fet i aconseguit?

Orientacions per a la preparació