[vc_row][vc_column][vc_column_text]

Aquest 2n trimestre, iniciem la BECA MEXICALI amb l'alumnat de 5è i 6è de Primària!

A Tijuana i Mexicali (dues ciutats a la frontera de Mèxic amb els Estats Units) i en els barris més difícils, prop de 300 nanos d'entre 6 i 12 anys, troben un espai segur per jugar, conviure i reforçar els coneixements que reben a l'escola dos dies a la setmana. Els seus mestres són voluntaris del mateix barri que tenen entre 13 i 17 anys. Junts aprenen i creixen, al marge d'una realitat dura de desarrelament, desestructura familiar, addiccions, exclusió o explotació laboral. Les mares i àvies coordinen aquestes escoles, recuperant així la seva estima i paper en una societat que tendeix a excloure-les per pobres i dones. Només la pròpia comunitat pot ser transformadora de la seva realitat. Aquest convenciment va portar els escolapis a fer realitat aquest projecte i, la Fundació Educació Solidària, vinculada a l'Escola Pia de Catalunya, els hi dóna suport. La FES col·labora amb projectes de cooperació, promou el voluntariat i realitza accions de sensibilització i difusió.

Més de 25 'escuelitas' conformen un mosaic d'esperança: "molta gent petita, en llocs petits, fent coses petites, poden canviar el món". I ara, nosaltres, des de l'Escola Pia Balmes ens hi sumem!
Us demanem una aportació econòmica per donar suport a 'les escuelitas de tareas'. Amb el vostre ajut, es compraran nous llibres pel "Rincón del León", la biblioteca de les 'escuelitas'. Durant el segon trimestre, a les classes dels vostres fills i filles, hi haurà una guardiola on anirem recollint aquestes aportacions.

Per començar aquest projecte amb els de 5è, i continuar amb els de 6è, aquest dimecres 15 de gener, l'Àngels Doñate, de la FES i el Toni Vila, gerent de la FES de Mèxic,  han vingut a explicar-nos  què són les escuelitas de tareas, a través d'un vídeo que han fet els nanos d'allà, una sèrie de fotos i una petita xerrada. D'aquí a un mes, convertirem les nostres aules en 'escuelitas de tareas' per una hora: tres mestres voluntaris els ensenyaran jocs i cançons mexicans i aprendran una mica de cultura d'aquest país!

Si voleu conèixer una mica més, cliqueu aquest enllaç i entrareu en una "escuelita"!

Gràcies per la vostra col·laboració!

[/vc_column_text][vc_empty_space][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][cmo_image_carousel items="2" images="32483,32484,32485,32486"][/vc_column][/vc_row]