Trobada de Famílies

COM PARLAR DE LA MORT AMB ELS NOSTRES FILLS I FILLES?

19 maig 2021 | 19:30 h

Famílies de P3 fins a 6è de Primària

A CÀRREC DE:

Leticia Vinyoles i Estopà.
Psicòloga infanto-juvenil
INSCRIPCIÓ

Xerrada per tal d’oferir pautes comunicatives a les famílies per poder parlar de la mort amb els nostres fills i filles. Reconeixement de les emociones. Acompanyament del dol. Recursos per a poder-ho treballar.

XERRADES DEL CURS 2020-21

NO US BARALLEU! (GERMANS BEN AVINGUTS)

15 abril 2021 | 18:00 h

DESTINAT A:

Famílies de totes les edats,
especialment d’Infantil i Primària

Juanjo Fernández
“Ensenyo Escrivint, Dibuixant… i Xerrant!”

Diferents propostes per a diferents estils de vida familiar, sempre amb la intenció de fer que els germans s’estimin… i ho sembli!

“Sí, es barallen, però entre germans és normal, no?” Curiosament, en un món on sovint sobreprotegim els fills, de vegades deixem que s’instal·lin dinàmiques de relació molt negatives entre germans, i per no enfrontar-nos a la realitat, defugim el conflicte. L’amor fraternal és un sentiment extraordinari pel qual val la pena esforçar-se. Per això a la xerrada descobrirem factors que influeixen en la relació entre germans, distingirem entre Gelosia, Enveja i Rivalitat, constatarem com és d’important manifestar els sentiments, i oferirem una bateria de propostes ben diverses, per a diferents estils de vida familiar, sempre amb la intenció de fer que els germans s’estimin… i ho sembli!

QUÈ ÉS I COM PREVENIR L'ASSETJAMENT ESCOLAR

16 febrer 2021 | 18:30 h

Famílies de P3 fins a batxillerat

Mª Helena Tolosa
Mestra, logopeda, psicopedagoga

Si us vau perdre la xerrada la podeu recuperar a través del següent enllaç:

VEURE XERRADA

Bullying: Què és i què podem fer per evitar-lo?
Creixement dels fills, Aprenentatge de les relacions, Respecte vs. Agressivitat, Bullying, Maltractament, Violència, Habilitats socials: assertivitat, Convivència, Víctima, Equilibri emocional, Autoestima

EL CONFLICTE FORMA PART DE LA VIDA HUMANA. El conflicte arriba quan aquest s’enquista. VIOLÈNCIA, VANDALISME, DISRUPTIVITAT, CONFLICTES INTERPERSONALS… De què parlem exactament? Què faig per prevenir? I si el meu fill és l’assetjador? Això no són les bromes pesades de tota la vida? I les relacions abusives? Són el mateix?
La xerrada té una durada de 90 minuts i s’imparteix amb el suport d’una presentació amb PowerPoint i tots els exemples necessaris per fer-ho més entenedor, a part d’un munt de material i de recursos per descarregar!

PREPARANT-NOS PER LA SEXUALITAT A L'ADOLESCÈNCIA

16 desembre 2020| 20 h

Famílies amb fills i filles dels 6 als 12 anys

Anna Salvia
Psicòloga en educació i salut sexual

La xerrada serà a càrrec d’ANNA SALVIA, psicòloga en educació i salut sexual. Més de 10 anys facilitant tallers, xerrades i formacions. Escriptora de llibres de divulgació per a totes les edats

COM ACOMPANYAR ELS NOSTRES FILLS I FILLES EN LA SEVA VIDA DIGITAL?

19 novembre 2020 | 18:00

Famíles amb fills i filles de 8 a 16 anys

David Jané

Material de la xerrada:

INTERNET SEGURA

XERRADES DEL CURS 2019-20

DESCOBRIR I POTENCIAR ELS TALENTS DE CADASCÚ

20 de febrer 2020 | 19.00 h

14 de Maig 2020 | de 18h a 19.30 h

DESTINAT A:

Famílies de totes les edats

Sergi Sanmartí
Docent

Taller per a pares i mares que volen aconseguir estratègies per aconseguir amb els seus fills una comunicació assertiva, triant els punts de motivació i interessos, fomentant l’escolta activa, l’empatia, els talents, l’esforç i la constància.

Aquest taller es realitzarà en dues sessions: 20 de febrer i 14 de maig del 2020

COM EDUCAR PER L'AUTONOMIA, SEGURETAT I AUTOESTIMA

29 d’octubre 2019 | 19.00 h

Famílies d’Infantil i Cicle Inicial

Carolina Núñez
Psicòloga infantil-Juvenil
www.carolinanunez.es

PREPAREM AL NOSTRE FILL PEL CAMÍ… I NO EL CAMÍ PEL NOSTRE FILL

Quan i com s’aprèn l’autonomia? el valor de l’esforç? la tolerància a la frustració?

Ningú fa un esforç si no es veu capaç o pensa que fracassarà. La sobreprotecció genera inseguretat, baixa autoestima, no permet aprendre de l’error. El missatge de fons és: “TU no saps, no pots, per això JO t’he d’ajudar”

Això no hauria de ser quelcom que s’ensenyi a l’escola? Els pares i mares hem/poder fer quelcom?

Amb Carolina Núñez, psicòloga infantil i juvenil, tractarem tots aquests temes

AMB R DE RESPECTE

24 de gener 2020| 15.15 h