"EQUIVOCAR-SE HAURIA DE SER OBLIGATORI"

[/vc_column_text][vc_empty_space][vc_column_text]

Més de 400 persones han participat en la Jornada Pedagògica de l’Escola Pia, que ha dedicat la seva 32a edició a l’avaluació.

Anna Manso, periodista; Joan Quintana, psicòleg i coach; i Sergi Grimau, conferenciant i exesportista d’elit han sigut els ponents de la Jornada.

[/vc_column_text][vc_empty_space][vc_column_text]El Campus de la Universitat Autònoma de Barcelona ha acollit aquest dissabte 1 de febrer la 32a edició de la Jornada Pedagògica de l’Escola Pia de Catalunya, amb l’assistència de més de 400 persones. Docents, personal administratiu, directors i amics de la institució han compartit la Jornada dedicada íntegrament a reflexionar sobre l’avaluació. “Una mirada global de l’avaluació, més enllà de l’aula”, en paraules del cap de l’Àrea de Pedagogia i Innovació de l’Escola Pia, Jaume Montsalvatge.

En la introducció, el director general de l’Escola Pia, Antoni Burgaya ha agraït molt la feina de tots els docents i personal de la institució per l’acompanyament que fan a les persones i ha destacat que “no hi pot haver avaluació sense vincle“.

Anna Manso, en el seu doble vessant d’escriptora-guionista i com a mare de l’Escola Pia ha parlat de la crítica i de l’autocrítica. “Equivocar-se és obligatori. Un no pot aprendre sense equivocar-se.”, ha afirmat. El seu pas per molts equips professionals fa que hagi reconegut diferents estils d’avaluar. I ha criticat durament el “mètode destructiu”. “Si no tens una alternativa, accepta el que no t’agrada”. Manso també ha destacat la importància d’aprendre del fracàs: “els alumnes han de poder suspendre”, ha dit. En el seu vessant de mare, l’escriptora ha finalitzat la seva intervenció fent referència a la seva experiència “saps quan estàs en una bona escola quan hi ha un problema. L’escola ha de tenir un projecte educatiu estable, però sobretot, és fonamental que hi hagi estima”.

“Des del moment del naixement, l’ésser humà només té un objectiu: ser vist, ser reconegut i ser estimat”. Amb aquesta màxima ha iniciat Joan Quintana la seva intervenció. El psicòleg i assessor d’equips professionals ha donat molta importància al reconeixement. “Sense reconeixement ens sentim invisibles”, ja siguin els docents al claustre com els alumnes. “Teniu nens invisibles a l’aula?”, ha preguntat als assistents. En aquest sentit, ha dit, l’abraçada és el símbol de l’encontre: “Et miro, et veig, et reconec, t’ho dic i actuo en conseqüència, legitimant-te”, que s’ha convertit en una de les frases cèlebres de la Jornada.

Ha tancat la roda de ponents el Sergi Grimau que, amb molt sentit de l’humor, ha compartit la seva fórmula vital: el seu talent més el seu esforç i les seves circumstàncies, multiplicades per la seva vocació. “I encara es multiplica més si hi afegim els referents”, ha dit. Preparar aquesta intervenció li ha permès recordar i classificar els seus referents, els que l’han ajudat i els que no, lamentant no haver-ne recordat cap de la seva etapa acadèmica. “El que trobava a faltar dels meus líders és que em preguntessin. Només em deien”.

Grimau, ha animat als mestres a ser referents, que acompanyin i ajudin en la recerca i descoberta de talents i vocacions. I ha acabat la seva intervenció compartint un “mètode” inventat per ell per a l'ocasió: “el mètode ca-ca: canya i carinyo”, aplicable a qualsevol àmbit de la vida.

A la meitat de l’acte, la Itziar Carrillo, mestra de l’Escola Pia Balmes ha fet una divertida intervenció per reivindicar les dificultats burocràtiques que troben els docents per avaluar els alumnes.

Durant la taula rodona, els ponents han pogut aprofundir en alguns dels conceptes que s’han anat repetint al voltant de l’avaluació com l’autoconeixement –aspecte clau a l’hora d’encaixar una crítica-, l’emoció –que condiciona el relat i l’avaluació- o la discrepància –indispensable perquè hi hagi desenvolupament.

L’Eduard Pini, Provincial de l’Escola Pia de Catalunya, ha tancat l’acte amb una dinàmica en la qual un representant de cadascuna de les escoles i fundacions ha destacat un aprenentatge de la Jornada.

La Jornada ha finalitzat amb el lliurament del Premi Josep de Calassanç, que aquest any ha reconegut la feina i dedicació de: Lluís Cros, mestre de l’Escola Pia Sarrià; Rosa Cols, mestra de l’Escola Pia Nostra Senyora; i la Comissió de Vespres de Recerca de l’Escola Pia Balmes.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_empty_space][cmo_image_carousel items="2" images="32573,32574,32575,32576,32577,32578,32579"][vc_empty_space][vc_video link="https://www.youtube.com/watch?v=Suk0AGAt_mE" el_width="70" align="center"][/vc_column][/vc_row]