[vc_row][vc_column][vc_column_text]El “dijous gras” o “dijous llarder” també conegut com el dia de la truita, dona el tret de sortida a les festes de Carnestoltes arreu de Catalunya. La costum d’aquests dies ve molt marcada pels àpats dins l’àmbit familiar protagonitzats per les truites, els ous barrejats amb la carn, les botifarres d’ou i la coca de llardons.

Les celebracions al aire lliure son les protagonistes per jornades gastronòmiques dedicades a productes com el porc, esmorzars per part de les escoles amb un entrepà de truita.

Avui els alumnes de PFI de cuina hem fet unes coques de llardons boníssimes, us ensenyem la recepta!

COCA DE LLARDONS
Per poder fer-la amb la mainada de casa, la pasta de full la podem comprar-la a qualsevol supermercat, també la que venen sense gluten surt boníssima!!

INGREDIENTS
500 g de planxes de pasta de full (comprada)
250 g de llardons picats, ben esmicolats
1 ou per pintar
un bon grapat de pinyons o palet d’ametlla
sucre

Elaboració:
-Estirar la làmina de pasta de full amb un corró.
- Dividir imaginàriament la làmina en tres parts longitudinals.
- Escampar per sobre la franja central la 1/3 dels llardons i un grapat de sucre.
- Doblegar una banda sobre la franja central i xafar-la una mica amb el corró.
- Repartir per sobre la resta de llardons i un terç de sucre.
- Tapar amb l’altra banda i tornar a xafar-la amb el corró.
- Estirar la massa fent un rectangle, repetim la mateixa operació.
- Ara tenim un petit rectangle, serà la coca.
- Pintar la coca amb l’ou batut i espolsar-la amb la resta de llardons, sucre i pinyons.
- Coure la coca al forn a 190º fins que sigui daurada, uns 20-30 minuts.

NOTA:
Normalment amb aquesta quantitat us sortiran dues coques mitjanes si talleu el rectangle per la meitat o una gran, això ja al vostre gust!!.