[vc_row][vc_column][vc_column_text]

El projecte Summem continua avançant i fent-se gran a l’Escola Pia Balmes.
Des d’inici de curs els mestres han treballat amb il·lusió per tirar-lo endavant: ja sigui fent accions per fomentar i millorar el treball cooperatiu, ja sigui portant a terme diferents itineraris d’aprenentatge (IA) a les diferents aules. Així, a Infantil i Primària, hem iniciat els primers IA a:

P5: Tots som artistes!
1r: L’ou de joguina
2n: Em pica el cap!
3r: D’on ve l’aigua?
6è: Què hi portava en el seu sarró un nen de l’Edat Mitjana?

A P4, 4t i 5è hem treballat també el treball cooperatiu amb els nens i nenes i els mestres han revisat els itineraris per començar-los ara, després de Nadal.

Però no us penseu que ens hem quedat aquí! Tots els mestres han revisat i han seguit creant nous itineraris per tal que en aquest 2n trimestre tots els cursos des de P4 fins a 6è facin un nou IA. (En el cas dels nens i nenes de P3, seguim prioritzant la seva adaptació a l’escola). Així doncs, a partir de gener els itineraris que farem seran:

P4: Per què em fa por la foscor?
P5: Com es fa el pa?
1r: Com voldries que fos Gal·la Placídia? A què t’agradaria jugar?
2n: Què passa dins del nostre cos quan juguem?
3r: Si pugés la temperatura, a qui li costaria més adaptar-se a un ós polar o a un ocell?
4t: Quina excursió per Catalunya t’agradaria fer amb la teva família?
5è: Què li passa al temps que sembla boig?
6è: Zona de baixes emissions, a qui afecta i per què?

A Secundària hem estat revisant els itineraris del curs passat i els hem adaptat als nous contextos, per tal de fer-los el més propers possibles a l’alumnat i aplicant les propostes de millora recollides el curs anterior.
Aquest curs suposa el desplegament a tots els cursos, iniciant nous itineraris a 4t d’ESO.
Els itineraris que realitzarem seran:

1r d’ESO: Que bé que vius! (de què depèn la teva felicitat?)
2n d’ESO: Fem City! (construeix la teva ciutat ideal)
3r d’ESO: Es pot passar?
4t d’ESO: Tea tra, tra, tra

Tota aquesta feina i preparació ha estat possible gràcies a la bona implicació i l’empenta de tots els equips docents, que se senten partícips d’aquest projecte.

Entre el 2n i el 3r trimestre us convidarem a visitar el treball a les aules de diferents itineraris.

Bones festes!

Mar Cascalló i Miquel Sendra (Directors de Projectes d'Infantil, Primària i Secundària)

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_empty_space][cmo_single_image image="24717"][/vc_column][/vc_row]