SUMMEM

La realitat de la interdisciplinarietat a l’aula a la nostra escola

Arriba a les vostres mans el segon lliurament de l’informe de l’estat del projecte SUMMEM a la nostra escola. Comparant-lo amb el del curs passat constatem que hem avançat molt en la implantació d’aquest projecte. Sabem que la implantació del SUMMEM suscita inquietud en algunes famílies i també en una part de l’alumnat, especialment els més grans.
És lògic, tot canvi, implica dubtes i incerteses, però no anem a les palpentes, el camí que seguim està recolzat per experiències reeixides i la recerca en aprenentatge a nivell internacional, això no treu que sobre la pràctica anem regulant i introduint aspectes de millora en el procés. Una de les qüestions sensibles és la influència del treball cooperatiu en l’aprenentatge de cadascú. Per resoldre això, hem introduït eines d’avaluació individual que ens permeten valorar amb precisió el procés d’aprenentatge de cada alumne/a, a més de les eines que valoren els productes de tot el grup i l’assoliment del propi aprenentatge cooperatiu entès com un contingut d’aprenentatge. Us convidem a llegir amb deteniment el llibret SUMMEM.

Llibre SUMMEM 2019 - 2020

El nostre alumnat parla del treball en equip al voltant d'aquestes preguntes

Quines dificultats hi has trobat?

Què t'ha sorprès de treballar en equip?

En quina activitat t'ho has passat millor?

Què has après del treball cooperatiu?

Què t'agrada de treballar en equip?

Quins avantatges té treballar en equip?

Notícies Summem

El passat 2 de juny, dins del Fem Festa, les nenes i els nens de 3r de Primària van superar el repte de les 50 donacions al BANC DE SANG gràcies a la seva campanya de l'itinerari del SUMMEM: Podríem viure sense sang?
PODRÍEM VIURE SENSE SANG!? Les nenes i nens de 3r de Primària ens difonen les condicions per fer donació aprofitant el seu Itinerari d'aprenentatge del SUMMEM. El repte: superar les 50 donacions el FEM FESTA del 2 DE JUNY. Podeu veure els díptics i vídeo que han fet de campanya
L'alumnat de 2n d'ESO ha finalitzat l'itinerari d'aprenentatge anomenat Envàs on vas. Aquest itinerari té l'objectiu de donar a conèixer a l'alumnat el funcionament del mètode científic. Aquest aprenentatge s'ha fet a través d'una recerca sobre els residus que generem per comprovar si les famílies de l'alumnat de 2n d'ESO compleixen l'objectiu que va fixar
Dins de l'itinerari "Ets una màquina", els alumnes de 3r d'ESO tenien el repte de construir una figura articulada amb proporcions àuries. Són les proporcions del famós dibuix del geni Leonardo da Vinci "L'home de Vitruvi". El repte ha estat un èxit i el vídeo és una petita mostra de la feina feta. Felicitats a
El passat dimecres 27 de març, els alumnes de 3r vam presentar el producte final de l'itinerari d'aprenentatge SUMMEM "D'on ve l'aigua". Al llarg del trimestre, hem estat treballant i esbrinant la resposta del que ens preguntàvem i hem pogut respondre-la i aprendre un munt de coses sobre l'aigua... Com la podem mesurar, quin espai ocupa
Els nois i noies de sisè estem tancant el nostre IA "Què hi duia al sarró un noi/noia que vivia a Barcelona el 1019?". Després d'un parell de setmanes de recerca sobre el tema que li havia correspost al nostre grup, vam elaborar un esquema amb les informacions més importants, i vam construir una maqueta
El passat divendres 15 de març vam estar exposant a Gal·la Placídia  la feina feta al llarg de l’itinerari d’aprenentatge “Que bé que vius!”. Gràcies a la bona feina dels alumnes de 1r d’ESO hem aconseguit recaptar 1164’56 € per Open Arms. Ha estat tota una experiència pels nostres alumnes. Moltes gràcies a tots per la
Més notícies SUMMEM
#SummemEPB

El projecte per a la interdisciplinarietat a l’aula: SUMMEM.

Web Summem
Tríptic Summem
Preguntes freqüents

QUÈ ÉS SUMMEM?

  • Un projecte pedagògic que dóna respostes educatives reals a un món en canvi constant.

  • Un projecte pedagògic per construir una escola on totes les persones aprenguem a aprendre i aprenguem a conviure.

QUÈ DEFINEIX EL SUMMEM?

  • L’aprenentatge interdisciplinari i contextualitzat.

  • L’aprenentatge per competències: actituds i habilitats.

  • L’aprenentatge cooperatiu.