SUMMEM

La realitat de la interdisciplinarietat a l’aula a la nostra escola

Arriba a les vostres mans el segon lliurament de l’informe de l’estat del projecte SUMMEM a la nostra escola. Comparant-lo amb el del curs passat constatem que hem avançat molt en la implantació d’aquest projecte. Sabem que la implantació del SUMMEM suscita inquietud en algunes famílies i també en una part de l’alumnat, especialment els més grans.
És lògic, tot canvi, implica dubtes i incerteses, però no anem a les palpentes, el camí que seguim està recolzat per experiències reeixides i la recerca en aprenentatge a nivell internacional, això no treu que sobre la pràctica anem regulant i introduint aspectes de millora en el procés. Una de les qüestions sensibles és la influència del treball cooperatiu en l’aprenentatge de cadascú. Per resoldre això, hem introduït eines d’avaluació individual que ens permeten valorar amb precisió el procés d’aprenentatge de cada alumne/a, a més de les eines que valoren els productes de tot el grup i l’assoliment del propi aprenentatge cooperatiu entès com un contingut d’aprenentatge. Us convidem a llegir amb deteniment el llibret SUMMEM.

Llibre SUMMEM 2019 - 2020

El nostre alumnat parla del treball en equip al voltant d'aquestes preguntes

Què t'agrada de treballar en equip?

Què t'ha sorprès de treballar en equip?

En quina activitat t'ho has passat millor?

Què has après del treball cooperatiu?

Quines dificultats hi has trobat?

Quins avantatges té treballar en equip?

Per què a l’Escola Pia treballem amb el projecte SUMMEM des de fa 5 anys?

La resposta a aquesta pregunta és el que hem intentat explicar amb aquest vídeo. No veurem cap classe, cap itinerari d’aprenentatge, cap estructura cooperativa, però s’entén perfectament la importància de treballar de manera interdisciplinària i en equips cooperatius a l’aula. La importància de relacionar l’escola amb el món real i, a més a més, fer-ho amb la intenció de transformar-lo per fer d’aquest un món millor.

El projecte per a la interdisciplinarietat a l’aula: SUMMEM.

Web Summem
Tríptic Summem
Preguntes freqüents

Notícies Summem

Tal com ja sabeu, els vostres fills i filles han estat treballant l'Itinerari d'Aprenentatge "Com es fa el pa?". Durant aquestes setmanes, han estat experimentant i provant diferents maneres i finalment, han descobert la recepta del pa i s'han convertit en uns grans forners i forneres com veureu a continuació. Esperem que us agradi aquest
El projecte Summem continua avançant i fent-se gran a l’Escola Pia Balmes. Des d’inici de curs els mestres han treballat amb il·lusió per tirar-lo endavant: ja sigui fent accions per fomentar i millorar el treball cooperatiu, ja sigui portant a terme diferents itineraris d’aprenentatge (IA) a les diferents aules. Així, a Infantil i Primària, hem
Més de 450 docents han compartit itineraris d’aprenentatge a la Jornada SUṀṀEM. L’Escola Pia Santa Anna de Marató ha acollit la tercera edició de l’esdeveniment. Docents de l’Escola Pia de Catalunya i d’altres institucions educatives han compartit durant tot el matí les seves experiències interdisciplinàries a l’aula. Hi ha participat la directora general de Centres
El passat 2 de juny, dins del Fem Festa, les nenes i els nens de 3r de Primària van superar el repte de les 50 donacions al BANC DE SANG gràcies a la seva campanya de l'itinerari del SUMMEM: Podríem viure sense sang?
PODRÍEM VIURE SENSE SANG!? Les nenes i nens de 3r de Primària ens difonen les condicions per fer donació aprofitant el seu Itinerari d'aprenentatge del SUMMEM. El repte: superar les 50 donacions el FEM FESTA del 2 DE JUNY. Podeu veure els díptics i vídeo que han fet de campanya
L'alumnat de 2n d'ESO ha finalitzat l'itinerari d'aprenentatge anomenat Envàs on vas. Aquest itinerari té l'objectiu de donar a conèixer a l'alumnat el funcionament del mètode científic. Aquest aprenentatge s'ha fet a través d'una recerca sobre els residus que generem per comprovar si les famílies de l'alumnat de 2n d'ESO compleixen l'objectiu que va fixar
Dins de l'itinerari "Ets una màquina", els alumnes de 3r d'ESO tenien el repte de construir una figura articulada amb proporcions àuries. Són les proporcions del famós dibuix del geni Leonardo da Vinci "L'home de Vitruvi". El repte ha estat un èxit i el vídeo és una petita mostra de la feina feta. Felicitats a
Més notícies SUMMEM
#SummemEPB

QUÈ ÉS SUMMEM?

  • Un projecte pedagògic que dóna respostes educatives reals a un món en canvi constant.

  • Un projecte pedagògic per construir una escola on totes les persones aprenguem a aprendre i aprenguem a conviure.

QUÈ DEFINEIX EL SUMMEM?

  • L’aprenentatge interdisciplinari i contextualitzat.

  • L’aprenentatge per competències: actituds i habilitats.

  • L’aprenentatge cooperatiu.