SUMMEM

La interdisciplinarietat a l'Escola Pia Balmes: SUMMEM

Des de l’Escola Pia Balmes hem elaborat un llibret sobre els projectes que es realitzen a les nostres aules per tal que les famílies tingueu constància de quin és el moment d’implantació del SUMMEM a la nostra escola, i compartir les vivències aprenentatges que ens està aportant el SUMMEM.

Obrim el llibre amb dues pàgines amb declaracions d’un grup d’alumnes de l’escola, que ens ajuden a veure com viuen la implantació del SUMMEM.

Hem volgut, amb un llenguatge entenedor, parlar-vos de l’opinió d’alguns experts sobre els «pilars» del SUMMEM. Des de la neurociència, en David Bueno ens convida a afavorir l’anàlisi reflexiva i el diàleg i a potenciar el treball cooperatiu amb grups flexibles per preparar el nostre alumnat a no ser vulnerables davant la radicalització i els dogmes. L’Enric Roca ens parla de la necessitat d’incorporar la interdisciplinarietat, transformant el que fins ara ha estat basat en assignatures tancades en si mateixes.

Mantsesa Marope ens fa pensar sobre la funcionalitat del que aprenem a l’escola i defensa un ensenyament competencial, i en David Johnson ens suggereix que el treball cooperatiu ajuda a incrementar el nivell d’atenció i la dedicació dels estudiants.

Hem seleccionat alguns paràgrafs que, a criteri nostre, contenen les frases amb més força de cada article, perquè la lectura del llibre no es faci feixuga, però hem incorporat un codi QR que us permetrà accedir a l’article íntegre.

Tot seguit, trobareu una pàgina amb les grans xifres del SUMMEM, en el moment d’acabar el curs 2017-2018 i, a continuació, els Itineraris d’Aprenentatge que hem creat fins ara per desplegar aquest projecte. Finalment, trobareu una descripció més detallada de cada Itinerari, amb els continguts que treballem i també els productes que realitzen els alumnes en cadascun d’ells.

Amb el desig d’haver-vos informat i compartit el seguiment del SUMMEM a la nostra Escola restem a la vostra disposició.

Veure llibre

QUÈ ÉS SUMMEM?

• Un projecte pedagògic que dóna respostes educatives reals a un món en canvi constant.

• Un projecte pedagògic per construir una escola on totes les persones aprenguem a aprendre i aprenguem a conviure.

QUÈ DEFINEIX EL SUMMEM?

• L’aprenentatge interdisciplinari i contextualitzat.

• L’aprenentatge per competències: actituds i habilitats.

• L’aprenentatge cooperatiu.

Notícies Summem

En el plenari celebrat a Vilanova i la Geltrú, alumnes, educadors i famílies han valorat la feina feta i han escollit les polítiques a complir el proper quadrienni.   La directora general de Centres Concertats de la Generalitat ha afirmat que “aquesta és una forma envejable de democràcia. Tothom hi participa”. Ahir, 17 de
SUMMEM a Infantil i Primària A l’inici del curs, us vam regalar el llibre del projecte, però, i després, què ha passat? Doncs encara que no hàgiu tingut gaires notícies, a l’escola no hem parat de treballar pel SUMMEM. Aquest primer trimestre hem estat preparant-nos, tant nens i nenes com mestres, i engegarem els Itineraris
Mentre hem anat passant per les aules d'infantil, primària i secundària, a fer la campanya anti polls, molts nens, nenes i mestres ens han demanat la recepta del nostre elixir màgic. Hem elaborat la nostra pròpia recepta a partir de la recerca que hem fet analitzant diferents productes antipolls i altres fonts d'informació. El nostre
Avui els nens i nenes de primer hem celebrat el final del nostre itinerari d’aprenentatge Summem. Hem volgut compartir amb els nostres germans/es, que també estan a la nostra escola, tot el que hem après. Els hem convidat a una gran festa!! Hem compartit la nostra vivència i ... amb música i dansa hem gaudit
En els debats SUMMEM d'ESO, cada grup d'interès argumenta, defensa i proposa. Enfortim i consolidem el que hem après amb els itineraris D'APRENENTATGE i escoltem les altres opinions que ens enriqueixen! #SUMMEMESOEPB
Com ja sabeu el nostre hort és espectacular. Entre els Taurons i els Barrufets hem fet una bona tasca perquè així fos. Hem regat, hem tret les males herbes i hem cuidat acuradament tot el que anava creixent. L'altre dia vam recollir uns enciams i pastanagues que estaven a punt per menjar-se'ls i van decidir
Més notícies SUMMEM

El projecte per a la interdisciplinarietat a l’aula: SUMMEM.

Web Summem
Tríptic Summem
Preguntes freqüents

Un projecte per a la Interdisciplinarietat a l’aula

Treballem a partir de metodologies que potencien l’aprenentatge significatiu, construït sobre els coneixements previs, i que parteixen dels interessos de l’alumne. Pedagògicament oferim moltes propostes perquè som conscients que cada persona aprèn de maneres diverses i que el més important és que cadascú descobreixi allò que li agrada.

Volem que la nostra acció educativa doni protagonisme als alumnes, confiant-los nivells de responsabilitat adequats a la seva edat i capacitat, perquè intervinguin activament en les activitats d’ensenyament-aprenentatge.

Els nostres reptes:

• Donar més autonomia a l’alumnat i fomentar més la creativitat, canviant el model de treball a l’aula.

• Treballar l’àmbit competencial.

• Buscar bones formes per atendre la diversitat.

• Connectar amb els interessos de l’alumnat.

• Fer un ensenyament més contextualitzat i aplicat, no tan teòric. Per això dissenyen projectes interdisciplinaris, en els quals l’alumnat ha de mobilitzar coneixements adquirits en diverses àrees.

• Ensenyar a l’alumnat a treballar en equip.

• Fer un ensenyament més experimental i vivencial.