SUMMEM

La interdisciplinarietat a l'Escola Pia Balmes: SUMMEM

Des de l’Escola Pia Balmes hem elaborat un llibret sobre els projectes que es realitzen a les nostres aules per tal que les famílies tingueu constància de quin és el moment d’implantació del SUMMEM a la nostra escola, i compartir les vivències aprenentatges que ens està aportant el SUMMEM.

Obrim el llibre amb dues pàgines amb declaracions d’un grup d’alumnes de l’escola, que ens ajuden a veure com viuen la implantació del SUMMEM.

Hem volgut, amb un llenguatge entenedor, parlar-vos de l’opinió d’alguns experts sobre els «pilars» del SUMMEM. Des de la neurociència, en David Bueno ens convida a afavorir l’anàlisi reflexiva i el diàleg i a potenciar el treball cooperatiu amb grups flexibles per preparar el nostre alumnat a no ser vulnerables davant la radicalització i els dogmes. L’Enric Roca ens parla de la necessitat d’incorporar la interdisciplinarietat, transformant el que fins ara ha estat basat en assignatures tancades en si mateixes.

Mantsesa Marope ens fa pensar sobre la funcionalitat del que aprenem a l’escola i defensa un ensenyament competencial, i en David Johnson ens suggereix que el treball cooperatiu ajuda a incrementar el nivell d’atenció i la dedicació dels estudiants.

Hem seleccionat alguns paràgrafs que, a criteri nostre, contenen les frases amb més força de cada article, perquè la lectura del llibre no es faci feixuga, però hem incorporat un codi QR que us permetrà accedir a l’article íntegre.

Tot seguit, trobareu una pàgina amb les grans xifres del SUMMEM, en el moment d’acabar el curs 2017-2018 i, a continuació, els Itineraris d’Aprenentatge que hem creat fins ara per desplegar aquest projecte. Finalment, trobareu una descripció més detallada de cada Itinerari, amb els continguts que treballem i també els productes que realitzen els alumnes en cadascun d’ells.

Amb el desig d’haver-vos informat i compartit el seguiment del SUMMEM a la nostra Escola restem a la vostra disposició.

Veure llibre

QUÈ ÉS SUMMEM?

  • Un projecte pedagògic que dóna respostes educatives reals a un món en canvi constant.

  • Un projecte pedagògic per construir una escola on totes les persones aprenguem a aprendre i aprenguem a conviure.

QUÈ DEFINEIX EL SUMMEM?

  • L’aprenentatge interdisciplinari i contextualitzat.

  • L’aprenentatge per competències: actituds i habilitats.

  • L’aprenentatge cooperatiu.

Notícies Summem

L'alumnat de 2n d'ESO ha finalitzat l'itinerari d'aprenentatge anomenat Envàs on vas. Aquest itinerari té l'objectiu de donar a conèixer a l'alumnat el funcionament del mètode científic. Aquest aprenentatge s'ha fet a través d'una recerca sobre els residus que generem per comprovar si les famílies de l'alumnat de 2n d'ESO compleixen l'objectiu que va fixar
Dins de l'itinerari "Ets una màquina", els alumnes de 3r d'ESO tenien el repte de construir una figura articulada amb proporcions àuries. Són les proporcions del famós dibuix del geni Leonardo da Vinci "L'home de Vitruvi". El repte ha estat un èxit i el vídeo és una petita mostra de la feina feta. Felicitats a
El passat dimecres 27 de març, els alumnes de 3r vam presentar el producte final de l'itinerari d'aprenentatge SUMMEM "D'on ve l'aigua". Al llarg del trimestre, hem estat treballant i esbrinant la resposta del que ens preguntàvem i hem pogut respondre-la i aprendre un munt de coses sobre l'aigua... Com la podem mesurar, quin espai ocupa
Els nois i noies de sisè estem tancant el nostre IA "Què hi duia al sarró un noi/noia que vivia a Barcelona el 1019?". Després d'un parell de setmanes de recerca sobre el tema que li havia correspost al nostre grup, vam elaborar un esquema amb les informacions més importants, i vam construir una maqueta
El passat divendres 15 de març vam estar exposant a Gal·la Placídia  la feina feta al llarg de l’itinerari d’aprenentatge “Que bé que vius!”. Gràcies a la bona feina dels alumnes de 1r d’ESO hem aconseguit recaptar 1164’56 € per Open Arms. Ha estat tota una experiència pels nostres alumnes. Moltes gràcies a tots per la
Ens plau comunicar-vos i compartir amb vosaltres que el Departament d’Educació ha publicat, en data 27 de febrer del 2019, una resolució en el que reconeix a 186 centres de Catalunya pels seus projectes d’innovació pedagògica. La nostra Escola ha estat un centre reconegut pel projecte d’innovació  SUMMEM. Per això volem felicitar a tot el
P5 ha finalitzat el primer SUMMEM d’aquest curs i n’estem molt orgullosos. El nostre itinerari plantejava la pregunta Què era el pa abans de ser pa?, i hem pogut aprendre cooperativament quin és el procés d’elaboració del pa, aquest element bàsic de la nostra alimentació. Com que hem après i practicat a fer de «forners» hem
Més notícies SUMMEM

El projecte per a la interdisciplinarietat a l’aula: SUMMEM.

Web Summem
Tríptic Summem
Preguntes freqüents

Un projecte per a la Interdisciplinarietat a l’aula

Treballem a partir de metodologies que potencien l’aprenentatge significatiu, construït sobre els coneixements previs, i que parteixen dels interessos de l’alumne. Pedagògicament oferim moltes propostes perquè som conscients que cada persona aprèn de maneres diverses i que el més important és que cadascú descobreixi allò que li agrada.

Volem que la nostra acció educativa doni protagonisme als alumnes, confiant-los nivells de responsabilitat adequats a la seva edat i capacitat, perquè intervinguin activament en les activitats d’ensenyament-aprenentatge.

Els nostres reptes:

  • Donar més autonomia a l’alumnat i fomentar més la creativitat, canviant el model de treball a l’aula.

  • Treballar l’àmbit competencial.

  • Buscar bones formes per atendre la diversitat.

  • Connectar amb els interessos de l’alumnat.

  • Fer un ensenyament més contextualitzat i aplicat, no tan teòric. Per això dissenyen projectes interdisciplinaris, en els quals l’alumnat ha de mobilitzar coneixements adquirits en diverses àrees.

  • Ensenyar a l’alumnat a treballar en equip.

  • Fer un ensenyament més experimental i vivencial.