SUMMEM

QUÈ ÉS SUMMEM?

• Un projecte pedagògic que dóna respostes educatives reals a un món en canvi constant.

• Un projecte pedagògic per construir una escola on totes les persones aprenguem a aprendre i aprenguem a conviure.

QUÈ DEFINEIX EL SUMMEM?

• L’aprenentatge interdisciplinari i contextualitzat.

• L’aprenentatge per competències: actituds i habilitats.

• L’aprenentatge cooperatiu.

L’Escola Pia de Catalunya inicia el projecte per a la interdisciplinarietat a l’aula: SUMMEM.

Web Summem
Tríptic Summem
Preguntes freqüents

L’Escola Pia Balmes ha començat a aplicar aquest projecte a les aules.

Presentació Infantil 2
Presentació 1r de Primària
Presentació 5è i 6è de Primària
Presentació 1r d'ESO

Notícies Summem

Summem Infantil 2
Summem 1r Primària
Summem 5è i 6è Primària
Summem 1r d'ESO

Un projecte per a la Interdisciplinarietat a l’aula

Treballem a partir de metodologies que potencien l’aprenentatge significatiu, construït sobre els coneixements previs, i que parteixen dels interessos de l’alumne. Pedagògicament oferim moltes propostes perquè som conscients que cada persona aprèn de maneres diverses i que el més important és que cadascú descobreixi allò que li agrada.

Volem que la nostra acció educativa doni protagonisme als alumnes, confiant-los nivells de responsabilitat adequats a la seva edat i capacitat, perquè intervinguin activament en les activitats d’ensenyament-aprenentatge.

Els nostres reptes:

• Donar més autonomia a l’alumnat i fomentar més la creativitat, canviant el model de treball a l’aula.

• Treballar l’àmbit competencial.

• Buscar bones formes per atendre la diversitat.

• Connectar amb els interessos de l’alumnat.

• Fer un ensenyament més contextualitzat i aplicat, no tan teòric. Per això dissenyen projectes interdisciplinaris, en els quals l’alumnat ha de mobilitzar coneixements adquirits en diverses àrees.

• Ensenyar a l’alumnat a treballar en equip.

• Fer un ensenyament més experimental i vivencial.