SUMMEM

La realitat de la interdisciplinarietat a l’aula a la nostra escola

Arriba a les vostres mans el segon lliurament de l’informe de l’estat del projecte SUMMEM a la nostra escola. Comparant-lo amb el del curs passat constatem que hem avançat molt en la implantació d’aquest projecte. Sabem que la implantació del SUMMEM suscita inquietud en algunes famílies i també en una part de l’alumnat, especialment els més grans.
És lògic, tot canvi, implica dubtes i incerteses, però no anem a les palpentes, el camí que seguim està recolzat per experiències reeixides i la recerca en aprenentatge a nivell internacional, això no treu que sobre la pràctica anem regulant i introduint aspectes de millora en el procés. Una de les qüestions sensibles és la influència del treball cooperatiu en l’aprenentatge de cadascú. Per resoldre això, hem introduït eines d’avaluació individual que ens permeten valorar amb precisió el procés d’aprenentatge de cada alumne/a, a més de les eines que valoren els productes de tot el grup i l’assoliment del propi aprenentatge cooperatiu entès com un contingut d’aprenentatge. Us convidem a llegir amb deteniment el llibret SUMMEM.

Llibre SUMMEM 2019 - 2020

El nostre alumnat parla del treball en equip al voltant d'aquestes preguntes

Què t'agrada de treballar en equip?

Què t'ha sorprès de treballar en equip?

En quina activitat t'ho has passat millor?

Què has après del treball cooperatiu?

Quines dificultats hi has trobat?

Quins avantatges té treballar en equip?

Per què a l’Escola Pia treballem amb el projecte SUMMEM des de fa 5 anys?

La resposta a aquesta pregunta és el que hem intentat explicar amb aquest vídeo. No veurem cap classe, cap itinerari d’aprenentatge, cap estructura cooperativa, però s’entén perfectament la importància de treballar de manera interdisciplinària i en equips cooperatius a l’aula. La importància de relacionar l’escola amb el món real i, a més a més, fer-ho amb la intenció de transformar-lo per fer d’aquest un món millor.

El projecte per a la interdisciplinarietat a l’aula: SUMMEM.

Web Summem
Tríptic Summem
Preguntes freqüents

Notícies Summem

Durant aquest segon trimestre, els nens i nenes de 1r. hem dut a terme un Itinerari d'aprenentatge centrat en un ou de joguina que, al posar-lo a l'aigua s'obria i sortia de dins un dinosaure. Aquest, anava augmentat de mida i de pes dia a dia. Aquesta joguina ha estat el punt de partida per
After some weeks learning vocabulary and processes of the plants, the pupils from 4th grade have made a display in their corridor to share with everybody. They have especially enjoyed recording their group presentation to the teacher. ACCÈS AL VIDEOS GALERIA DE VIDEOS
Després d'uns dies de practicar amb les tablets i fent diferents proves, l'alumnat de 2n de Primària hem realitzat el producte final de l'itinerari del cinema fent un Stop Motion. Els nens i nenes ho han gaudit molt i han demostrat tenir una gran creativitat. D'aquí als Oscars!
Què bé que vius! - Un itinerari SUMEM a 1r d'ESOFins la setmana de Sant Jordi hem estat fent campanyes i sensibilització sobre els refugiats a partir del que més ens ha impactat de l'itinerari Summem "Que bé que vius". Ho volem compartir amb vosaltres. Alumnat 1 ESO.
Més notícies SUMMEM
#SummemEPB

QUÈ ÉS SUMMEM?

• Un projecte pedagògic que dóna respostes educatives reals a un món en canvi constant.

• Un projecte pedagògic per construir una escola on totes les persones aprenguem a aprendre i aprenguem a conviure.

QUÈ DEFINEIX EL SUMMEM?

• L’aprenentatge interdisciplinari i contextualitzat.

• L’aprenentatge per competències: actituds i habilitats.

• L’aprenentatge cooperatiu.