SUMMEM

La realitat de la interdisciplinarietat a l’aula a la nostra escola

Arriba a les vostres mans el segon lliurament de l’informe de l’estat del projecte SUMMEM a la nostra escola. Comparant-lo amb el del curs passat constatem que hem avançat molt en la implantació d’aquest projecte. Sabem que la implantació del SUMMEM suscita inquietud en algunes famílies i també en una part de l’alumnat, especialment els més grans.
És lògic, tot canvi, implica dubtes i incerteses, però no anem a les palpentes, el camí que seguim està recolzat per experiències reeixides i la recerca en aprenentatge a nivell internacional, això no treu que sobre la pràctica anem regulant i introduint aspectes de millora en el procés. Una de les qüestions sensibles és la influència del treball cooperatiu en l’aprenentatge de cadascú. Per resoldre això, hem introduït eines d’avaluació individual que ens permeten valorar amb precisió el procés d’aprenentatge de cada alumne/a, a més de les eines que valoren els productes de tot el grup i l’assoliment del propi aprenentatge cooperatiu entès com un contingut d’aprenentatge. Us convidem a llegir amb deteniment el llibret SUMMEM.

Llibre SUMMEM 2019 - 2020

El nostre alumnat parla del treball en equip al voltant d'aquestes preguntes

Què t'agrada de treballar en equip?

Què t'ha sorprès de treballar en equip?

En quina activitat t'ho has passat millor?

Què has après del treball cooperatiu?

Quines dificultats hi has trobat?

Quins avantatges té treballar en equip?

Per què a l’Escola Pia treballem amb el projecte SUMMEM des de fa 5 anys?

La resposta a aquesta pregunta és el que hem intentat explicar amb aquest vídeo. No veurem cap classe, cap itinerari d’aprenentatge, cap estructura cooperativa, però s’entén perfectament la importància de treballar de manera interdisciplinària i en equips cooperatius a l’aula. La importància de relacionar l’escola amb el món real i, a més a més, fer-ho amb la intenció de transformar-lo per fer d’aquest un món millor.

El projecte per a la interdisciplinarietat a l’aula: SUMMEM.

Web Summem
Tríptic Summem
Preguntes freqüents

Notícies Summem

L'alumnat de 1r d'ESO ha preparat materials de sensibilització respecte el tema dels refugiats emmarcat amb l'itinerari d'aprenentatge QUE BÉ QUE VIUS! Han preparat materials de dimensió interior relacionats amb el tema per l'alumnat de 6è de primària. VEURE VÍDEOS Cartell i proposta activitat Presentació i concienciació sobre els migrants Cartell i proposta activitat CARTELLS
After a long term working on the topic "Energies", in the English classes, 6è primary groups have summarised their work in a simple and visual concept map on paper as a closing activity of their English SUMMEM. They can show you all the research they have undertaken, through their Classroom files. Have a look!
Més notícies SUMMEM
#SummemEPB

QUÈ ÉS SUMMEM?

• Un projecte pedagògic que dóna respostes educatives reals a un món en canvi constant.

• Un projecte pedagògic per construir una escola on totes les persones aprenguem a aprendre i aprenguem a conviure.

QUÈ DEFINEIX EL SUMMEM?

• L’aprenentatge interdisciplinari i contextualitzat.

• L’aprenentatge per competències: actituds i habilitats.

• L’aprenentatge cooperatiu.