SUMMEM

La realitat de la interdisciplinarietat a l’aula a la nostra escola

Arriba a les vostres mans el segon lliurament de l’informe de l’estat del projecte SUMMEM a la nostra escola. Comparant-lo amb el del curs passat constatem que hem avançat molt en la implantació d’aquest projecte. Sabem que la implantació del SUMMEM suscita inquietud en algunes famílies i també en una part de l’alumnat, especialment els més grans.
És lògic, tot canvi, implica dubtes i incerteses, però no anem a les palpentes, el camí que seguim està recolzat per experiències reeixides i la recerca en aprenentatge a nivell internacional, això no treu que sobre la pràctica anem regulant i introduint aspectes de millora en el procés. Una de les qüestions sensibles és la influència del treball cooperatiu en l’aprenentatge de cadascú. Per resoldre això, hem introduït eines d’avaluació individual que ens permeten valorar amb precisió el procés d’aprenentatge de cada alumne/a, a més de les eines que valoren els productes de tot el grup i l’assoliment del propi aprenentatge cooperatiu entès com un contingut d’aprenentatge. Us convidem a llegir amb deteniment el llibret SUMMEM.

Llibre SUMMEM 2019 - 2020

El nostre alumnat parla del treball en equip al voltant d'aquestes preguntes

Què t'agrada de treballar en equip?

Què t'ha sorprès de treballar en equip?

En quina activitat t'ho has passat millor?

Què has après del treball cooperatiu?

Quines dificultats hi has trobat?

Quins avantatges té treballar en equip?

Per què a l’Escola Pia treballem amb el projecte SUMMEM des de fa 5 anys?

La resposta a aquesta pregunta és el que hem intentat explicar amb aquest vídeo. No veurem cap classe, cap itinerari d’aprenentatge, cap estructura cooperativa, però s’entén perfectament la importància de treballar de manera interdisciplinària i en equips cooperatius a l’aula. La importància de relacionar l’escola amb el món real i, a més a més, fer-ho amb la intenció de transformar-lo per fer d’aquest un món millor.

El projecte per a la interdisciplinarietat a l’aula: SUMMEM.

Web Summem
Tríptic Summem
Preguntes freqüents

Notícies Summem

Com bé sabeu, en aquest 1r Trimestre els vostres fills i filles han portat a terme l’Itinerari d'Aprenentatge Tots som artistes! dins del Projecte d'Escola SUMMEM. Els nostres petits i petites artistes han finalitzat aquest itinerari, i com a producte final d'aquest, ens hagués agradat convidar-vos a l'Escola per gaudir d'una exposició amb totes les
ACONSEGUIREM LA FITA DEL 50% QUE MARCA LA UNIÓ EUROPEA? Quants residus generem a la nostra llar? L'alumnat i les famílies han mesurat els residus generats a casa durant una setmana.  Amb aquestes dades hem establert si a 2n d'ESO acomplim amb l'objectiu de reciclatge de la UE pel 2020 que és del 50% dels
T'ESTEM DISSENYANT UN MENÚ SALUDABLE AMB EL NOSTRE ITINERARI SOM EL QUE MENGEM? A 4t de Primària hem estat elaborant per grups el menú d'una setmana per l'escola. És el producte final del nostre itinerari "Som el que mengem?" Us encantarà!
Un cop ens hem informat i organitzat la informació sobre els animals vertebrats per ajudar al Dr. Puig, veterinari del zoo de Barcelona, comprartim i expliquem tot allò que hem trobat i après sobre els animals que ens ha tocat a cada equip. Estem aprenent moltíssimes coses d'ells i també curiositats! Ens encanta que els
Més de 600 persones, de dins i fora de la nostra institució, vam participar dissabte a la 4a. edició de la Jornada SUMMEM, en la que vam tenir l'oportunitat d'escoltar l'Héctor Ruiz analitzant les evidències de l'aprenentatge en la Seqüència Didàctica. També vam veure 3 exemples d'aquesta seqüència de les nostres escoles de Mataró (Infantil), Balmes (Primària) i Sabadell(ESO).
Més notícies SUMMEM
#SummemEPB

QUÈ ÉS SUMMEM?

• Un projecte pedagògic que dóna respostes educatives reals a un món en canvi constant.

• Un projecte pedagògic per construir una escola on totes les persones aprenguem a aprendre i aprenguem a conviure.

QUÈ DEFINEIX EL SUMMEM?

• L’aprenentatge interdisciplinari i contextualitzat.

• L’aprenentatge per competències: actituds i habilitats.

• L’aprenentatge cooperatiu.