Projecte Coeducació

Què és la coeducació?

La coeducació és l’acció educativa fonamentada en el reconeixement de les potencialitats i individualitats de les nenes i els nens, i de les noies i els nois, independentment del seu sexe, orientació afectivosexual, identitat o expressió de gènere, potenciant així la igualtat real d’oportunitats.
La coeducació cerca l’eliminació de tota mena de discriminació per raó de gènere, sexe o orientació afectivosexual i el respecte de la diversitat de l’alumnat.

Per implementar les diferents mesures, s’ha creat una comissió multidisciplinar en la que participen docents i famílies i es basen en el PROJECTE DE CONVIVÈNCIA del departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya.

VEURE PROJECTE

Docents

• Itziar Carrillo: Professora i referent del projecte

• Anna Gargallo: Coordinadora d’Acció Tutorial i Pastoral

• Dani González: Coordinador de primària i secundària musical

• Lourdes Guxens: Directora pedagògica de Secundària

• Neus Nieto: Directora pedagògica d’infantil i primària

Representants de l'AFA

• Anna Cascante

• Marta Cascante

• Estefania Salvat

Març 2020

QUÈ HA FET LA COMISSIÓ FINS ARA?

• Bata unisex, s’acorda que quan acabi l’stock només quedarà un únic model de bata.
  • S’afegeix al PAT una tutoria coeducativa per trimestre. Cada trimestre es parla sobre un tema de coeducació. Aquest curs 19-20 s’ha començat per les del tercer trimestre.
  • Projecte patis coeducatius. Aquest curs s’està duent a terme la fase de diagnòstic dels patis. El curs vinent farem la transformació.
  • Projecte Ignite your passion. Un dels 17 objectius de desenvolupament sostenible de la ONU és la igualtat de gènere. Una sèrie de persones voluntàries han estat amb sisè de primària, 3r i 4t d’ESO i 1r i 2n de Batxillerat profunditzant en aquest tema. Tota l’explicació s’ha fet en anglès.
  • Exposició “Violència masclista en la parella: desmuntem mites”. Des del dilluns 2 de març fins al dimecres 18 de març tindrà lloc a l’espai Calassanç l’exposició “Violència masclista en la parella: desmuntem mites?” cedida per l’Institut Català de les Dones. Tal i com expliquen “El nostre pensament està construït a base de mites o creences que ens ajuden a explicar el món i a donar sentit a les coses que ens passen. Aquest pensament i la forma que tenim de sentir i expressar-nos estan influenciats pel nostre entorn. Aquesta exposició proposa una revisió d’alguns mites associats a l’amor romàntic i a la violència masclista.” Treballarem a Secundària i Batxillerat el contingut de la mateixa.
  • Celebració dia de la dona. “Aquest diumenge 8 de març es celebra el dia de la dona. Us deixem el vídeo creat per la comissió de gènere d’Escola Pia i les fundacions. Quines dones són les vostres referents?

Setembre 2019