Preinscripcions obertes a partir del maig

Comença la preinscripció per al curs 24-25! Si hi esteu interessats poseu-vos en contacte amb aquest correu:

PFI CUINA

Grup 1: 8 - 14:30 | Grup 2: 9 - 15:30

QUÈ SON ELS PFI?

Els programes de formació i inserció (PFI's) són cursos post obligatoris adreçats a joves d’entre 16 i 21 anys que no han promocionat la ESO i que volen continuar amb la seva formació. Són formacions que tenen com a finalitat aprendre a ser i estar donant sortides acadèmiques i professionals.

Per tant, l’objectiu dels PFI és proporcionar-los, d’una banda, la possibilitat de tornar al sistema educatiu (a la formació professional) i, de l’altra, l’aprenentatge imprescindible per accedir al mercat de treball.

• En primer lloc una formació general que té com a objectiu inserir de nou l’alumnat en el sistema educatiu i donar accés als Cicles Formatius de Grau Mitjà complint una sèrie de requisits. Per accedir-hi caldrà que s’obtingui un mínim d’un 4 de nota en tots els mòduls i complir amb un 70% de l’assistència.
  • En segon lloc, una formació professionalitzadora, per aquesta raó ofereix estratègies d’aprenentatge adaptades a les necessitats de l’alumnat. A més, faciliten que els jovesfacin pràctiques per conèixer de primera mà el món laboral.
  • Per últim, una formació integral de la persona basada en actituds. Aquestes actituds se centren d’entrada a desenvolupar la personalitat: ser reflexiu, responsable, autònom i crític. I també en actituds de treball que serveixen per millorar la societat: ser respectuós, moral/ètic i compromès.
  • A més obtindràs la qualificació professional completa HOT091_1: Operacions bàsiques de cuina.

El PFI es desenvolupa a través de tres mòduls de caràcter obligatori i està orientat a enfortir les competències professionals requerides per a treballar com a professional bàsic en cuina i serveis de restauració. Aquest PFI es troba dins la família professional d’Hoteleria i Turisme.

• MÒDUL DE FORMACIÓ PROFESSIONAL (450h)
    • Tècniques Elementals de Servei
    • Processos Bàsics de Preparació d'Aliments i Begudes
    • Aprovisionament, Preelaboració i Conservació Culinàries
    • Elaboració Culinària Bàsica
    • Projecte Integrat
    • Formació Bàsica en Prevenció de Riscos Laborals
  • MÒDUL DE FORMACIÓ GENERAL (330h)
    • Estratègies i eines de comunicació.
    • Coneixement entorn social i territorial.
    • Estratègies i eines matemàtiques.
    • Incorporació al món professional
  • FORMACIÓ EN CENTRES DE TREBALL (180h)
    • Pràctiques en empreses del sector
  • TUTORIA (40h)
    • Tutories individuals i grupals
    • Orientació acadèmica i professional
    • Preinscripció al Grau Mitjà per al següent curs

L’equip de docents dels PFIs està format per professorat de secundària i professionals de les especialitats escollides, per això destaquem el seu tarannà pràctic.

• Berta Sevilla: coordinació PFI, tutora grup A.
  • Alba Balcells: Tutora grup B
  • Laura Ledesma: docent PFI
  • Jose Carlos Rodríguez: docent PFI
  • David Gallemí: docent PFI.

Les tutories són espais on es guia i s’orienta els alumnes perquè la formació sigui el més harmoniosa i enriquidora possible, ja que acompanyar-los és una tasca primordial. Es realitza un acompanyament i seguiment de la inserció laboral i educativa segons l’itinerari personal de cada jove un cop finalitzat el curs acadèmic.

La durada dels PFIs és de 1.000 hores distribuïdes en un curs acadèmic, de setembre a juny de les quals 180 són hores de pràctiques obligatòries a empreses. Les 820 hores restants són de formació teòrica i pràctica a l’Escola.

La nostra escola afegeix el projecte SUMMEM de l’Escola Pia de Catalunya, amb el treball interdisciplinari contextualitzat i adaptat per a cada especialitat aplicant noves metodologies de treball dins l’aula i el treball cooperatiu, que posen l’alumnat com a centre del procés d’aprenentatge.

ÉS UN CURS SUBVENCIONAT PEL DEPARTAMENT - GRATUÏT I SENSE CAP COST.

*No s’haurà de pagar cap despesa ni de matrícula, mensualitat, material, uniforme i altres.

Comença la preinscripció per al curs 23-24! Si hi esteu interessats, poseu-vos en contacte amb berta.sevilla@balmes.epiaedu.cat

ESPAI ERASMUS+

Possibilitat ERASMUS+ FCT postgraduat a algun país d’àmbit europeu.

• Llistat d'admesos i no admesos entrevistes
  • Llistat seleccionats provisional
  • Possibilitat ERASMUS+ FCT postgraduat a algun país d’àmbit europeu.

• Llistat d'admesos i no admesos entrevistes
  • Llistat seleccionats provisional
  • NOTÍCIES

• Acte de Comiat del PFI
      Un curs BEN CUINAT! Aquesta setmana hem celebrat l'acte de COMIAT de l'alumnat del PFI de cuina: Programa de Formació i Inserció (PFI) en auxiliar d'hoteleria: cuina i serveis de restauració. Volem felicitar a totes les noies i nois i el seu professorat per la bona feina feta i totes les col·laboracions  amb els actes… Llegeix més: Acte de Comiat del PFI
    • Esmorzar de forquilla saludable!
      Avui hem fet un híbrid de cuina i sala!!!Hem preparat i servit un esmorzar de forquilla versió saludable: Tosta de pa amb alvocat, tomàquet, formatge pernil salat i pesto!!Per beure uns smootihes de fruites i per postres pannacota!!Tot un èxit!!!
    • Diada Mexicana
      El passat dijous al PFI vam fer un viatge a Mèxic. La primera parada ha estat la visita de l'Ángels Doñate, de la mà de les seves explicacions hem après moltes coses d'un país del qual ens sembla que ens sabem molt. Després hem tingut la sort de comptar amb la Guadalupe i la Susana,… Llegeix més: Diada Mexicana
    hello world!